32 ember vesztette életét 2012 januárjában, mikor a Costa Concordia óceánjáró a toszkán Giglio szigetének partjainál léket kapva oldalára fordult és süllyedni kezdett. A tragédia után két évvel a sziget turizmusa visszazökkent a megszokott kerékvágásba, a helyiek pedig már szabadulnának a rozsdásodó, 290 méteres acélkolosszustól.

Az óceánjáró elvontatása nem apró beruházás, az erre kiírt tendert végül egy genovai cég nyerte, aki így 100 millió eurós, azaz körülbelül 300 millió forintos üzletre tesz szert. A hajóroncs útvonala azonban több, többek között delfin- és bálnapopulációknak otthont adó, gazdag tengeri élővilág miatt kiemelten védettnek számító területet is érint, mely a környezetvédők szerint akár újabb katasztrófához is vezethet: a Costa Concordia részben sérült üzemanyagtartályait ugyanis nem sikerült teljesen kiüríteni, a hajótestből pedig egyre nagyobb darabok szakadnak le.

A győztes genovai cég azonban állítja, a várható szennyeződés mértéke elhanyagolható, így nyugodtan meg lehet kezdeni a hajótest vontatását.