szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kövérségi pótdíj, aranyárban mért parkolóhely, adóztatott légzés – a reptéren vagy a repülés során felmerülő vérlázító, de legjobb esetben is indokolatlan pluszköltségek sora szinte végeláthatatlan. A Telegraph összeszedte a legelvetemültebbeket.

Zacskóbiznisz

A lutoni reptér 2007-ben kezdett a 100 milliliteres folyadékok kötelező csomagolásaként szolgáló kis műanyagtasakok árusításába, melyeket párban, közel 400 forintért kezdtek árusítani. Az akkor még arcpirítónak számító zacskókalmárkodás ma már szinte minden reptéren alapvetés.

Kézipoggyász és diadalmenet

A Wizzair volt az első fapados társaság, mely árkategóriát gyúrt a kis- és nagyméretű kézipoggyászok kérdéséből. A pár ezer forintos pluszköltség azonban eltörpül például az amerikai Frontier Airlines fedélzeti csomagengedélyénél, mely a reptéren megváltva 22 ezer forintba kerül.

Parkolási keret

Értelemszerű, hogy a 15 perces várakozási idő tényleg csak a kocsiba való ki- és bepattanásra elegendő, a reptéri parkolódíjak pedig mindenhol borsosak. A britek rekordere mindenesetre a leedsi reptér, ahol 3700 forintos óradíj mellett pihentethetjük a négykerekűt.

Kis levegő, kis pénz

Bár konkrét bevezetése előtt vérzett el, a Venezuela legnagyobb nemzetközi repülőterének számító caracasi reptér utasai igazán közel kerültek ahhoz, hogy 4500 forintos pluszdíjjal támogassák a reptér új szellőztető rendszerét. Az antibakteriális keringetőrendszer a hivatalos indoklás szerint az utasok egészségének megőrzését hivatott szolgálni, akik azonban inkább a levegővétel megadóztatásaként fogták fel a kezdeményezést.

Kövér, fizess!

A világon elsőként a Samoa Air légitársaság vezette be az utasokat testtömegük alapján kiszámlázott pluszköltséget, melynek mértéke kilónként nagyjából 105 forint.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!