szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Változnak az idők, és egyesek szerint mára olyan mértéket öltött a feminizmus a nyugati világban, mint még soha. Utoljára talán csak a hatvanas években kapott ekkora figyelmet a nemek közti egyenlőség kérdése. A Barbie babákat gyártó cég, a Mattel is megérezte az idők szavát, és a termék arculatának erőteljes átszabásába kezdett. A Barbie baba ma már távolról sem az az elkényeztetett, vásárlásmániás, nyaralós lány, aki a kilencvenes években volt, sőt, egy okos nő, aki mer nagyot álmodni, és álmait meg is valósítja.

Barbie élete ma már nem Ken és az öltözködés körül forog, mert ma mindemellett modern nőként elkezdte megvalósítani önmagát. A Mattel legújabb reklámkampányából kiderül, hogy a cég arra szeretni buzdítani a mai kislányokat, hogy merjenek nagyot álmodni, és bátran valósítsák meg önmagukat. Legutóbbi reklámfilmjükben – amely szintén ebben a szellemben fogant –, olyan kislányokat láthatunk, akik lényegében a lehetetlent képzelik el.

Youtube

A reklám lényegében egy kísérlet, amelyben rejtett kamerákkal rögzítették a jeleneteket, amikor felnőttek azzal szembesültek, hogy az egyetemi előadáson a professzor, az állatorvosi rendelőben az orvos, a sportpályán az edző, a reptéren az üzletasszony, vagy a múzeumban a tárlatvezető nem más, mint egy tízéves kislány. Bár a kísérlet balul is elsülhetett volna, a végeredmény egyszerre lett megkapóan bájos, humoros és egy kicsit megható. A végén persze kiderül, hogy a gyerekek mindezt csupán a szobájukban Barbie babákkal játszva képzelik el, de a reklám azzal a szlogennel fejeződik be, hogy „Bármi lehetsz”.

Íme az említett reklámfilm:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!