Ma már a Barbie baba is feminista

Változnak az idők, és egyesek szerint mára olyan mértéket öltött a feminizmus a nyugati világban, mint még soha. Utoljára talán csak a hatvanas években kapott ekkora figyelmet a nemek közti egyenlőség kérdése. A Barbie babákat gyártó cég, a Mattel is megérezte az idők szavát, és a termék arculatának erőteljes átszabásába kezdett. A Barbie baba ma már távolról sem az az elkényeztetett, vásárlásmániás, nyaralós lány, aki a kilencvenes években volt, sőt, egy okos nő, aki mer nagyot álmodni, és álmait meg is valósítja.

  • hvg.hu hvg.hu
Ma már a Barbie baba is feminista

Barbie élete ma már nem Ken és az öltözködés körül forog, mert ma mindemellett modern nőként elkezdte megvalósítani önmagát. A Mattel legújabb reklámkampányából kiderül, hogy a cég arra szeretni buzdítani a mai kislányokat, hogy merjenek nagyot álmodni, és bátran valósítsák meg önmagukat. Legutóbbi reklámfilmjükben – amely szintén ebben a szellemben fogant –, olyan kislányokat láthatunk, akik lényegében a lehetetlent képzelik el.

Youtube

A reklám lényegében egy kísérlet, amelyben rejtett kamerákkal rögzítették a jeleneteket, amikor felnőttek azzal szembesültek, hogy az egyetemi előadáson a professzor, az állatorvosi rendelőben az orvos, a sportpályán az edző, a reptéren az üzletasszony, vagy a múzeumban a tárlatvezető nem más, mint egy tízéves kislány. Bár a kísérlet balul is elsülhetett volna, a végeredmény egyszerre lett megkapóan bájos, humoros és egy kicsit megható. A végén persze kiderül, hogy a gyerekek mindezt csupán a szobájukban Barbie babákkal játszva képzelik el, de a reklám azzal a szlogennel fejeződik be, hogy „Bármi lehetsz”.

Íme az említett reklámfilm: