szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A "magyar királyné vize" nevű gyógyszer-kölni karrierje a 17. században kezdett felívelni, de akkor is inkább Európa más tájain - áll a HVG legközelebbi számában megjelenő parfümipari mellékletben, amelyben a piaci trendek mellett beszámolunk a szagláskutatásról, s megszólal az egyetlen magyar parfümőr is.

Legyen szó akár bűzről, akár a legdrágább parfüm illatáról, a szagok nagy többségének nincs külön neve; leírásukhoz - egyszerűbb vagy akár a giccs határát súroló - hasonlatokat szokás segítségül hívni. Persze azt egészen biztosan a mai napig nem tudni, hogy miként érzékeli az ember az illatokat. Ezzel a két témával is részletesen foglakozik a HVG legfrissebb, csütörtökön a standokra kerülő számának melléklete.

A Trend-mellékletből az is kiderül, hogy az embereket egyre kevésbé érdeklik azok az illatszerek, amelyeket sztárok nevével ellátva dobnak piacra, míg a hazai drogériák a gyerekeknek gyártott illatok, s a természetes alapanyagú kozmetikumokkal próbálják megnyerni a vásárlókat.

A luxusipar a tömegcikkgyártásra rendezkedett be, az utóbbi években óriás méreteket öltött a minőségromlás, s beszűkült a kreativitás - ezt már a HVG által felkeresett egyetlen magyar parfümőr állítja. A vele készült interjút is megtalálják a lapban, csakúgy, mint az illatszer-történeti munkákban az első modern parfümként emlegetett "magyar királyné vizéről" szóló feltáró cikket.

A mellékletet keresse a HVG csütörtökön megjelenő számában.

MTI Gazdaság

Bírság a Rossmannak, mert nem tartott elég parfümöt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1 millió forintra bírságolta a Rossmann Magyar Kereskedelmi Kft-t, mivel a Rossmann a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított, amikor nyíregyházi üzletében egy akció keretében reklámozott termékéből csupán minimális készlet állt rendelkezésre, amely az akció első óráiban elfogyott - közölte a GVH a döntést.

MTI Világ

Parfümillatú, csoki ízű cigi hódít a fiatalok között

Új dohánytrend hódít a francia fiatalok körében: egyre népszerűbbek a csoki-, karamell- vagy vanília ízű cigaretták, noha a kormány megtiltotta a füstölést a bárokban és éttermekben. Az egészségkárosító rudacskák tehát élvezeti cikkből divatáruvá kezdenek válni tőlünk nyugatabbra.

Shake

Betiltották P. Diddy erotikus parfümreklámját

Úgy tűnik, manapság már csak tömény szexszel lehet eladni a kölniket (is), sőt, az sem baj, ha betiltják a reklámot, annál többen nézik meg a videót és vásárolják meg az illatot.

Magyar Rádió Online Gazdaság

Nemzeti illat az ország első parfümgyárából

Átadták kedden az ország első parfümgyárát Balmazújvárosban. A mintegy 200 millió forintos beruházást teljes mértékben önerőből valósította meg egy debreceni vállalkozó, aki 5-10 embert foglalkoztat az üzemben.

MTI Shake

Parfüm Beckhaméktől

Illatfejezettel bővül a Beckham-saga: a focista-expopcsillag sztárpár Intimately Beckham (kb. Bizalmasan Beckham) márkanévvel szeptembertől saját parfümjeit is elkezdi forgalmazni.

Vállalkozás

Parfüm orrgazdák már a plázák parkolóiban is

Virágzik a az illegális parfümkereskedelem már a plázák bekamerázott parkolóházaiban, ahol a nepperek a bolti ár harmadáért kínálják portékáikat. Azonban sem a gyártók, sem a forgalmazók nem lépnek fel elég határozottan a hamisítók ellen. Nem éri meg?

Exit-poll: nyernek a szociáldemokraták, de a szélsőjobb is jól szerepelt a romániai választáson

Exit-poll: nyernek a szociáldemokraták, de a szélsőjobb is jól szerepelt a romániai választáson

Rogán: Nem kell félni az újfajta online ügyintézéstől, az adatok már most is megvannak az államnál

Rogán: Nem kell félni az újfajta online ügyintézéstől, az adatok már most is megvannak az államnál

A Nyugat eredményesen kerülgeti a Putyin által húzott vörös vonalakat

A Nyugat eredményesen kerülgeti a Putyin által húzott vörös vonalakat

Mutatunk egy egyszerű trükköt az új dolgok megtanulásához

Mutatunk egy egyszerű trükköt az új dolgok megtanulásához