A sorozatos lehallgatási botrányok után újabb kínos ügy borzolja a kedélyeket a Deutsche Telekom háza táján. Németország legtekintélyesebb távközlési cége a napokban hivatalos levélben fejezte ki részvétét egy halottnak nyilvánított ügyfél családjának, közölve, hogy felmondta a szerződést, és kikapcsolta a telefont.
Az ügyből óriási botrány lett, különösen azok után, hogy a postaládát a "halott" nyitotta ki. Aki - bár az influenza őt sem kímélte - kifejezetten jó egészségnek örvend, és saját halálhíréről a legnagyobb megdöbbenéssel értesült. A 42 éves Berit Schwarz első dolga ezek után azonnal az volt, hogy mobilján hívta a Telekom berlini központját, és reklamált. A központos hölgy előbb alaposan átvizsgálta a meglévő aktákat, majd közölte vele: "Asszonyom, tájékoztatnom kell arról, hogy Ön halott."
Berit Schwarz nem hitt neki, és újabb oknyomozó telefonálásba kezdett. Kitartása - de főképp jó egészsége - végül ahhoz vezetett, hogy a Deutsche Telekom egyik szóvivője nyilvánosan elismerte: az ügyfél mégis él és hiba - mégpedig adatfeldolgozási mulasztás - történt. Eszerint az ügyfélszolgálat egyik munkatársa egy valóban elhunyt kuncsaft nevét rosszul olvasta, és Berit Schwarz aktájával tévesztette össze. Ezt követően pedig a telefon kikapcsolása, illetve a részvétnyilvánítás immár automatikusan történt.
A szóvivő hivatalosan elnézést kért, ugyanakkor védelmébe vette a mulasztást elkövető munkatársat. Mindezzel összefüggésben kellemetlen, de emberileg magyarázható hibáról beszélt, hangoztatva: előfordul az ilyen, ha egy cégnek 32 millió ügyfele van. Mindazonáltal közölte: a történtek miatt a nyilvános bocsánatkérés mellett a Deutsche Telekom az okozott, mindenekelőtt erkölcsi károkért 25 eurót jóváír a halottnak hitt Berit Schwarz számláján.
Az újra "életre kelt" ügyfél azonban aligha éri be ezzel. Közölte, hogy mélységesen megrendült bizalma a Deutsche Telekomban. Ezért pedig azt fontolgatja, hogy szolgáltatót vált, amely élete végig életben tartja.