szerző:
Krisztina O'Brien
Tetszett a cikk?

Leáldozott a Tupperware-nek Nagy-Britanniában. A legújabb sikk a „Jamie-parti”, ahol a Jamie Oliver sztárséf nevével fémjelzett konyhaeszközöket árulják a háziasszonyok a saját otthonukba meghívott vendégeknek. Az üzlet óriási siker, mindenki Jamie-t akarja.

Jamie Olivert, a sztárszakácsot mindenki jól ismeri, nemcsak kisfiús bája, hanem korszakalkotó ötletei miatt is. Miután megreformálta az angol iskolai étkeztetést, felhívta a figyelmet a ketrecben tartott csirkék sanyarú sorsára, majd kallódó gyerekeket rehabilitált szakácsokká, és kiűzte a zsírt a vidéki asszonyok hűtőjéből, munkába állította legelhivatottabb rajongóit, a 25-55 éves nőket, és megalkotta a Jamie at Home marketingprogramot. A lényeg az, hogy a séf a nevével ellátott konyhaeszközöket forgalmaz az „ügynöknek” felcsapó háziasszonyoknak, akik aztán egy otthoni parti keretében, némi részesedésért ezeket továbbadják a vendégeiknek, valahogyan úgy, ahogy a Tupperware konyhaeszközöket, vagy az Avon kozmetikai cikkeket szokták.

A Womens Thoughts népszerű női weboldal szerint a séf az ötlettel azért állt elő, „hogy vidámságot vigyen a háziasszonyok életébe, mert Jamie-nak az a célja, hogy mókázz, főzz és bulizz a barátaiddal”. A The Times angol napilapban nemrég megjelent (vitriolos hangvételű) cikk szerint azonban ez csak egy újabb húzás a „Jamie-birodalom” dagasztására. Tény, hogy ez a társadalmi réteg már eddig is biztos és jövedelmező rajongótábornak bizonyult, hiszen Oliver Anglia egyik leggazdagabb séfje lett, már magazint is alapított, „Jamie” néven (mindig ő van a címlapon, mint Oprah, de poszter még nincs a közepében), amely minden hónapban szinte eltűnik a polcokról. A Jamie at Home ötlete ezután érkezett tavaly tavasszal, azóta 30 ezer Jamie-partit tartottak, amelyeken 245 000 ember vett részt, és ki tudja, hány konyhaeszköz cserélt gazdát.

A Times cikke egy ilyen partiról szól, és az újság az „új évezred Tupperware-partijának” nevezte a jelenséget, ahol „nők ezrei jelentkeznek ügynöknek, akiket azután betanítanak a közvetlen eladási technikákra. Az ügynökök megkérik a barátaikat, hogy tartsanak egy esti partit az ismerőseiknek, ahol egy pohár bor és néhány, Jamie receptjei alapján készített nassolnivaló társaságában eladják Jamie termékeit a következő rabul ejtett hallgatóságnak.” A cikkben szereplő nők vásároltak is néhány konyhaeszközt, de saját bevallásuk szerint ezek többsége teljesen felesleges vétel, és az egyetlen ok, amiért pénzt adtak rá, az Jamie személye volt. „Jamie remek szakács, és az ember azt gondolja, hogy ha megveszi a cuccát, akkor majd ő is úgy fog főzni. Lehet hogy ez hülye dolog, de mivel a fickó híres, ezek a partik olyanok, mintha közvetlen kapcsolatban lennénk vele” - mondja egy Christine Delis nevű hozzászóló a The Times riporterének, és nincs egyedül, hiszen csak a cikkben hasonló véleményt hangoztatott másik három hölgy is, akik mind különböző termékek társaságában tértek haza. (Jamie egyébként a hírverés kedvéért tényleg megeresztett egy-kép spontán partit, amikor az interneten a házába invitált idegen embereket, hogy megvendégelje és főzni tanítsa őket.)

A Jamie-termékekért az angol háziasszonyoknak nem kell nagyra nyitniuk a pénztárcát. Az eszközök többsége 25 font (7500 Ft) alatt van, és mind egyszerű, dekoratív, hasznos és minőségi áru, persze minden rajta a nagy „J”, de a séf nem maga tervezte az eszközöket. A partinak ráadásul a Womens Thoughts szerint egyéb aspektusai is vannak, mint hogy rávegyen egy salátás tál megvásárlására. „A résztvevők érdekes recepteket gyűjthetnek, tesztelhetik a gasztronómiai tudásukat egy kvízjátékon, és egy DVD jóvoltából magával Jamievel is 'találkozhatnak', aki egy kizárólag a résztvevőknek megálmodott, exkluzív étel elkészítésére tanítja meg az asszonyokat” - meséli az oldal. Az ügynök jutalékot kap, a háziasszony pedig ajándékokat, és megtarthat néhány terméket is az eladási ár 15 százalékáig.

Egy bemutatott parti közvetítője 600 fontnyi (180 ezer Ft) konyhafelszerelést adott el, két embert beszervezett „ügynöknek” és másik kettő beleegyezett, hogy háziasszonya legyen egy jövendőbeli partinak. A Jamie at Home tehát valóban extra pénzkeresési lehetőséget biztosíthat azoknak az asszonyoknak, akik nem tudtak visszaintegrálódni a gyerekszülés után, vagy karrierváltási lehetőséget keresnek. Ahogy a sztárséf dubai étterme is nyilván álláslehetőséget is jelent, de leginkább hatalmas bevételt.

Meghalt Johnnie Walker veterán rádiós DJ

Meghalt Johnnie Walker veterán rádiós DJ

Szeretettel és némi aggodalommal Brüsszelből: Készüljünk háborúra? Legyen otthon válságcsomagunk?

Szeretettel és némi aggodalommal Brüsszelből: Készüljünk háborúra? Legyen otthon válságcsomagunk?

Visszaváltoztatták a daganatos sejteket, forradalom jöhet a rákterápiában

Visszaváltoztatták a daganatos sejteket, forradalom jöhet a rákterápiában

Történelmi rekordot ért el a NASA, és épp karácsonykor

Történelmi rekordot ért el a NASA, és épp karácsonykor