szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A minimalizmus számos művészeti ágban megjelenik, de a reklámszakmában különös jelentősége van. A legjobb szűkszavú hirdetések sokatmondóak és egyben szellemesek.

Leonardo da Vinci ötszáz évvel ezelőtt azt mondta: "Az egyszerűség a kifinomultság csúcsa." Moliére később úgy fogalmazott: "Az egyszerűség a legjobb sorvezető". "A kevesebb több" mottóját azóta is sokan hangoztatják, legyen szó ruháról, épületről, enteriőrről vagy egyéb szűkre szabott művészi megnyilvánulásról. A reklámszakma pedig - ahol az alapvető feladat a termék vagy szolgáltatás eladása - olyan kreatív agyakat foglalkoztat, akik néha megismételhetetlen alkotásokat hoznak létre a civilizációs jelrendszerrel variálva. A tökéletes hirdetés ismérveivel bírnak azok a minimalista reklámok, melyek a nézők asszociációs és logikai képességeire hatnak, sőt, még meg is nevettetnek. A boredpanda.com összegyűjtötte a legjobbakat.

A Playboy 31. születésnapja alkalmából a brazil Neogama ügynökség készítette ezt a plakátot 2006-ban. A minimalizmus térhódításával, úgy tűnik, a szőrpamacsnak is karcsúsodnia kellett.

A minimál netovábbja
neogama

A Durexnek két zseniálisan szűkszavú hirdetés is készült. Az egyik a mérettel hódít, a másik többletjelentésével: a felelőtlen szex egyik lehetséges következményével ijesztget.

Ő az a híres férfi, aki három lábon jár
Moe Awsem
Az óvszer olcsóbb, mint a gyerekhordozó
espiraldp

A következő optikahirdetésből megtudjuk, hogy a szemüveg nem csupán öltöztet, de új személyiséggel is felruház.

Egy szemüveges bombázót nehezebb meghódítani
lg&f
Kamionos versus professzor
lg&f
A pokolfajzat bekeretezve divattervező
lg&f

Az alábbi kalaphirdető fején találta a szöget. "A kalap teszi" - szól a szlogen.

A kalap teszi... az embert. Hitler és Chaplin között csupán ennyi a különbség.
serviceplan
A Lego a gyerekek kreativitását fejleszti, ezek a képek pedig tökéletesen kifejezik a kicsik képzeletvilágát.
Repülő-repülő, óvodai kerülő
Blattner Brunner
Talált, süllyedt
Blattner Brunner

A Saatchi&Saatchi argentín fiókjának kreatívjai egy gyerekkórház népszerűsítését kapták feladatul. Az ötletes reklámban színekkel érzékeltetik, hogy mit szeretne a szülő, és mit csinál helyette a gyerek.

„Persze kisfiam, hintázz nyugodtan!”
saatchi&saatchi
Le fog jutni a gyerek, de nem biztos, hogy úgy, ahogy anyja szeretné
saatchi&saatchi

Ez a házasságterápia-hirdetés egy szójátékra kéri fel a nézőket. Ha a Me (azaz én) szónak kivágjuk, majd megfordítjuk az első betűjét, kijön a megoldás minden párkapcsolati problémánkra: We (azaz mi).

Párapcsolati egyszeregy
richter7

A Music Television kérésére készült az alábbi kép: gyásztávirat Michael Jackson emlékére.

R.I.P.
bbdo

A legnépszerűbb közösségi oldal minden reklámozó álma. A Facebook népszerűségét azonban arra is fel lehet használni, hogy vitassák a behálózó jelenséget. Egy betű betoldásával pedig a kreatívok megfogalmazták mindezt: faceabook, azaz vegyél elő egy könyvet, ahelyett, hogy állandóan a neten lógsz!

Logout!
Brickman
hvg.hu Shake

A legkiakasztóbb Photoshop-bakik

A számítógépes fotóprogrammal tökéletesen el lehet ferdíteni a valóságot. Megesik, hogy mégis tökéletlen lesz a végeredmény. Összegyűjtöttük a legkiakasztóbb Photoshop-bakikat.

Történelmi esemény: mostantól Grönlandra is utazhatunk menetrend szerinti géppel

Történelmi esemény: mostantól Grönlandra is utazhatunk menetrend szerinti géppel

Elismerte a futár, hogy betörte a szélvédőjét az őt szándékosan elütő Mercedesnek

Elismerte a futár, hogy betörte a szélvédőjét az őt szándékosan elütő Mercedesnek

Magánosított kutatóhálózatok: a magyar tudományos élet utolsó fejezete

Magánosított kutatóhálózatok: a magyar tudományos élet utolsó fejezete

1,5 millió éves lábnyom bizonyítja, amit eddig csak sejtettek a tudósok

1,5 millió éves lábnyom bizonyítja, amit eddig csak sejtettek a tudósok