Sokat csetelnek az ötvenesek, és már ők is a Facebookot választják az iWiW helyett
Itthon az 50 év felettiek közel egyötöde internetezik rendszeresen, ez az arány nemzetközi összehasonlításban...
Itthon az 50 év felettiek közel egyötöde internetezik rendszeresen, ez az arány nemzetközi összehasonlításban alacsonynak számít. Igen ám, de bizonyos online kapcsolattartási formákban a netet használó hazai szeniorok a nemzetközi átlagnál, de még amerikai társaiknál is aktívabbnak bizonyulnak. Például a netező amerikai 57-65 éveseknek csupán 43 százaléka látogat közösségi oldalakat, míg a magyar időskorúak csaknem kétharmada - derül ki az Ithaka Információs Társadalom- és Hálózatkutató Központ és a UPC Magyarország online kutatásából.
A megkérdezettek 10 százaléka szinte állandóan online üzemmódban van, a regisztrációval rendelkezők 64 százaléka naponta ellátogat kedvenc oldalára, 50 százaléka pedig több mint száz ismerőssel áll kapcsolatban. Már körükben is népszerűbb a Facebook, mint az iWiW (persze sokan mindkét oldalon regisztrálták magukat).
Sajnos az adatvédelmet illetően még van mit tanulniuk: a felmérésben részt vevők 69 százaléka ugyanis nem használ semmilyen szűrőbeállítást, így például gyakran telefonszámuk, más elérhetőségük is publikus. A megkérdezettek 45 százaléka soha nem foglalkozott a biztonsági beállítások módosításával.
A felmérés szerint az internetező szeniorok a rokonokkal, ismerősökkel való kapcsolattartásra használják ki leginkább az információs technológiák nyújtotta lehetőségeket. Az 50 év felettiek 46 százaléka a közvetlen családtagoktól, közülük is a fiatalabb rokonoktól tanulnak internetezni, 17 százalékuk szervezett képzésen vagy tanfolyamon sajátította el az online készségeket, harmada pedig autodidakta módon tanult bele a netezésbe.
Kiderül az is, hogy a szeniorok 82 százaléka rendelkezik PC-vel, több mint egyharmaduk notebookot, laptopot (is) használ. Hetven százalékuknak van DVD-lejátszója, majdnem egynegyedüknek DVD-felvevője, amivel jócskán megelőzik a fiatalabb korosztályt. A műsorok rögzítéséhez azonban a megkérdezettek csaknem fele még mindig hagyományos videómagnót használ.
(Az Ithaka kutatóintézet a UPC Magyarország megbízásából készítette el a Digital Media Report 2011-es kutatását, amely átfogó jelleggel vizsgálja a magyar internetező népesség kommunikációs, tartalomfogyasztási szokásait, a közösségi oldalakkal kapcsolatos felhasználói típusokat, a személyes adatok védelmével kapcsolatos attitűdöket és a digitális kultúra mindennapi életre gyakorolt hatásait. A kutatás adatfelvétele online kérdőív segítségével történt 2011 novemberében, a kutatásban összesen 1339 fő vett részt.)