Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6cf9016e-3f16-4241-9aa0-e111093bac1c","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"tudomany","description":"A franciák meglátták a lehetőséget abban, ami az Egyesült Államokban történik.","shortLead":"A franciák meglátták a lehetőséget abban, ami az Egyesült Államokban történik.","id":"20250419_donald-trump-amerikai-egyetemek-kutatok-emmanuel-macron-tudomany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cf9016e-3f16-4241-9aa0-e111093bac1c.jpg","index":0,"item":"9e15e275-c164-42b1-a570-334eafc947e6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_donald-trump-amerikai-egyetemek-kutatok-emmanuel-macron-tudomany","timestamp":"2025. április. 19. 09:36","title":"Akkor hívja Franciaországba a világ tudósait Macron, amikor Trump hadat üzent az egyetemeknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","shortLead":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","id":"20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424.jpg","index":0,"item":"0049bb4a-6adf-4d0c-8f20-0d7c6dcf6467","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","timestamp":"2025. április. 19. 20:37","title":"Norris falnak csapta az autóját, Verstappen nyerte az időmérőt Dzsiddában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0008ffce-1bef-41c4-8be5-61851407a68e","c_author":"Kengyel Judith Gabriella - Szondy Máté - Zsila Ágnes","category":"360","description":"A Pride betiltása után az ELTE oktatói és kutatói szolidaritási nyilatkozatban álltak ki az egyetem azon hallgatói és munkatársai mellett, akik fenyegetve érezhetik magukat a diszkrimináció és a szabad véleménynyilvánítás korlátozása miatt. A Pázmány Péter Katolikus Egyetem pszichológus oktatóiként ezzel egyetértésben szeretnénk kifejezni, hogy a keresztény értékrenddel összhangban a szeretet minden formáját támogatjuk, míg a gyűlöletnek és a kirekesztésnek minden formáját elutasítjuk. Kengyel Judith Gabriella, Szondy Máté és Zsila Ágnes pszichológus egyetemi oktatók írása. ","shortLead":"A Pride betiltása után az ELTE oktatói és kutatói szolidaritási nyilatkozatban álltak ki az egyetem azon hallgatói és...","id":"20250418_lmbtq-keresztenyseg-Pride-kereszteny-allasfoglalas-pazmany-pszichologusok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0008ffce-1bef-41c4-8be5-61851407a68e.jpg","index":0,"item":"b4312352-927d-40aa-8417-1c19850b4bbc","keywords":null,"link":"/360/20250418_lmbtq-keresztenyseg-Pride-kereszteny-allasfoglalas-pazmany-pszichologusok","timestamp":"2025. április. 18. 12:00","title":"Kiállhat-e egy hívő keresztény ember az LMBTQ-közösség mellett? ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6898ae3-6920-447a-abc0-98051ff1c241","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"A győztes Tiangong Ultra több mint kétszer annyi idő alatt teljesítette a távot, mint a leggyorsabb ember.","shortLead":"A győztes Tiangong Ultra több mint kétszer annyi idő alatt teljesítette a távot, mint a leggyorsabb ember.","id":"20250419_humanoid-robot-futoverseny-peking-felmaraton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6898ae3-6920-447a-abc0-98051ff1c241.jpg","index":0,"item":"76a9262d-3317-4fcc-8bb6-ab900b4a1707","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_humanoid-robot-futoverseny-peking-felmaraton","timestamp":"2025. április. 19. 08:55","title":"Humanoid robotok is versenyeztek a pekingi félmaratonon – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A filmekből vett megoldások nem mindig működnek. ","shortLead":"A filmekből vett megoldások nem mindig működnek. ","id":"20250419_osszecsomozott-lepedo-menekules-szereto-legyott-feleseg-ravensburg-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"e595fb27-2130-4000-bd46-945619ff569c","keywords":null,"link":"/elet/20250419_osszecsomozott-lepedo-menekules-szereto-legyott-feleseg-ravensburg-rendorseg","timestamp":"2025. április. 19. 17:01","title":"Összecsomózott lepedőkön menekült a szeretőjétől egy férfi Németországban, nem lett jó vége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b982583-ca7d-479c-aea5-9638f32b060c","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Mentőhelikopter is érkezett a helyszínre.","shortLead":"Mentőhelikopter is érkezett a helyszínre.","id":"20250418_Dugo-utlezaras-M7-es-autopalya-forgalom-utvonal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b982583-ca7d-479c-aea5-9638f32b060c.jpg","index":0,"item":"e2e4791d-c7f2-47b5-b6b6-7f1da7913bbe","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_Dugo-utlezaras-M7-es-autopalya-forgalom-utvonal","timestamp":"2025. április. 18. 15:10","title":"Baleset miatt lezárták az M7-es autópályát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a104d29e-d27d-4062-b8a5-08b408ca8484","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A hardver messze felülmúlja a szoftvert az iPadekben, ami miatt már régóta elégedetlenk a felhasználók. Úgy tűnik, hogy panaszaik meghallgatásra találtak, és a hamarosan érkező iPadOS 19 ezen a téren hozhat változást.","shortLead":"A hardver messze felülmúlja a szoftvert az iPadekben, ami miatt már régóta elégedetlenk a felhasználók. Úgy tűnik...","id":"20250419_macos-operacios-rendszerer-uj-ipados-apple-notebook-tablet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a104d29e-d27d-4062-b8a5-08b408ca8484.jpg","index":0,"item":"76f6bd9f-edd1-41c2-bd9b-7818f11e4780","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_macos-operacios-rendszerer-uj-ipados-apple-notebook-tablet","timestamp":"2025. április. 19. 14:03","title":"Ez most akkor laptop vagy tablet? Szemmel látható változásra készül az Apple az új iparági pletyka szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fb8e8b2-2a71-47bf-ad46-cb47042cabb9","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Kipróbáltuk, hogy hogyan muzsikál a gyakorlatban a Kia eddigi legkisebb és legolcsóbb elektromos SUV-ja, a meglepően tágas utasterű és hatalmas akkumulátoros EV3. Jövünk az ígéretekkel – no meg a bizonyítékokkal.","shortLead":"Kipróbáltuk, hogy hogyan muzsikál a gyakorlatban a Kia eddigi legkisebb és legolcsóbb elektromos SUV-ja, a meglepően...","id":"20250419_az-ev-zoldautoja-600-kilometeres-hatotav-kia-ev3-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fb8e8b2-2a71-47bf-ad46-cb47042cabb9.jpg","index":0,"item":"c9f4c05b-ba7f-4b8e-a190-1d6fa5d9b5f1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_az-ev-zoldautoja-600-kilometeres-hatotav-kia-ev3-teszt-velemeny","timestamp":"2025. április. 19. 10:00","title":"Az Év Zöldautója: teszten a 600+ kilométeres hatótávot ígérő Kia EV3","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Barcelonában ma a pilóták és a csapatok - már azok, melyek valóban készen álltak a tesztre - letudták a négynapos közös, szezonra hangolás második műszakját is. Ehhez képest még mindig a Lotus a legnagyobb hír, pedig már ott sincs a helyszínen.
Óriási bajban van a legendás JSP-s Lotus-korszak újbóli eljövetelére ácsingózó ex-Renault csapat, mert úgy tűnik, alapjaiban rontották el az idei évre szánt konstrukciójukat. És ami még nagyobb baj: Barcelona után már nincs idő (és teszt) arra, hogy az akár milyen zseniálisnak tűnő mentőötletet, áthidaló megoldást élesben finomra csiszolják. A baj olyan nagy, hogy a csapat tegnap összepakolt, és villámgyorsan az enstoni főhadiszállás felé elvonult a tesztről.
Vagyis úgy alakul, hogy Kimi Räikkönen a bíztató jerezi kétnapos körözgetés után kénytelen lesz versenyben megpróbálni élesebbre fenni érett, de kicsit még rozsdás hópárduc körmeit. A finnt persze egyből lerohanták a riporterek, hogy akkor most mi van, nem fog tesztelni, nem zavarja-e mindez. Na, mi volt a válasz? Persze hogy az, hogy őt nem zavarja, hogy nem ül autóba holnap és holnap után. Végül is abból fog majd főzni Melbourne-ben, ami a rendelkezésre áll. Ha az istálló nem készült föl rendesen, illetve a jelek szerint alaposan benéztek valamit a tervezőasztalon és aszimulátorokban, magukra vessenek. Kimi azért újra a régi?!?
Akár a szezonja is rámehet a Lotusnak a tervezési hibára - ahogy tavaly.
Lotus F1 Team
Ez bizony óriási blama is lehet a Lotusnál, olyan, amire minden rámehet. Pont ők ne tudnák? Tavaly, a merészen, előrefelé kivezetett kipuffogócsőre végül az egész szezonjukkal fizettek. A tavalyi pilóták, Petrov és Heifeld 2011-ben két futam (és 1-1 harmadik hely) után még bíztak abban, hogy a Lotusszal csodát tesznek. A Kubica helyére beugró németnek még olyan vérbő álmai is születtek (bele is íratta gyorsan a szerződésébe!), hogy ha az év vége felé még harcban áll a világbajnoki címért, akkor ő bizony nem kell, hogy visszaadja a pilótaülését. (Azt most külön ne ragozzuk, hogy a lengyel visszatérésének jelenleg is milyen kicsi az esélye - elvégre az a bizonyos szalagkorlát kis híján felszeletelte)
Szóval nagy kérdés, hogy a Lotus mekkora bakot is lőtt valójában. Mindenki ezt találgatja Barcelónában is.
A boxutcai pletykák szerint az autóval tegnap 7 kört teljesítő Grosjean alatt nagy sebességnél össze-vissza mászkált az autó - és bár eleinte az új fő-burkoló elemekre gyanakodtak, valószínűbb, hogy az egész tervezést, generálisan szúrták el valahol. Noha ma felkerült a világhálóra, hogy a csapat kérni fogja a többi istállót, hogy had tesztelhessenek egy privátot Silverstoneban, ("na, lécci-lécci!" alapon) ez nem csak azért sansztalan, mert az F1-es csapatok amikor közösen döntést kell hozni, olyat, ami az alapvető szabályok alól adna kbűvót, minden esetben úgy működnek, mint bármelyik lakóközösség. Vagyis: mindig van, aki csak azért is megmakacoslja magát és ellenáll.
Meg hát azért se mennek majd bele jó néhányan, mert a Lotus az utóbbi hetek látszólagos eredményein lovagolva, maga kreált több riválisa homlokára is célkeresztet. Ezek a riválisok pedig bolondok volnának esélyt adni a felzárkózásra csak azért, mert a Lotus maga babrált ki magával. Majd mögülük szenvedje ki a sikereit, ha olyan jó - gondolhatja, a Force India, a Sauber vagy akár a Mercedes is. Nota bene: jogosan.
Vettel ma a harmadik legjobb időt autókázta, de a legtöbben tőle tartanak a mezőnyben
Red Bull
És akkor megint eljutottunk oda, hogy a mai teszten mi történt. A Toro Rossót taposó Ricciardo alatt kétszer is megállt a gép, a Ferrari jó néhány, különböző kipufogó kivezetéseket tesztelt Alonsóval, a Mercedes meg előállt a W-csatornával, amiről egyelőre csak sejtelmes találgatások vannak, de az biztos hogy szabályos. Amúgy Hamilton igazán szorgalmas volt, 120 kört teljesített. A tíz tesztelő pilóta/csapat közt ma is Pic volt a leglassabb, de a Marussia 4,735 másodperces hátránya sem jelent annál többet, minthogy a csapat továbbra is a sereghajtók közt lesz az idén. Ma egy másodperces távolságon belül csak az első négy volt, az éles bevetésbe visszakerülő Hulkenberget (Force India; 1:22,608) Perez (Sauber; +0,04), Vettel (Red Bull; +0,283) és Alonso (Ferrari; 0,572) követte.
A Trullit a pilótaüléséből kibankoló Petrov sokat szenvedett a Caterhamben az ülésével és a pedálokkal, és Hamilton távjának alig több mint felét tudta teljesíteni, miközben 4 másodperccel volt lassabb a mai nap legjobb idejétől. Ennyit az orosz igazán megérdemelt.