szerző:
hvg.hu

Elképzelhető, hogy egy madár miatt nem sikerült az utolsó manővere Nádas Tamásnak Katarban. A magyar bajnok gépe az utolsó másodpercekben változtatgatta a magasságát, és a felvételen a közeledő madár körvonalai is látszanak – írja az Indóház.hu a JETfly.hu egyik interjúja alapján.

A 45 éves magyar sportrepülő egy bemutatón ütközött a földnek a Dohától északra fekvő Al Khor repülőtéren, és azonnal meghalt.

A JETfly.hu interjút közöl Tóth Lászlóval, egykori MiG–21-es pilótával, aki Nádas Tamás fellépéseit szervezte az Öböl-országokban, illetve annak a versenyautónak a jobb ülésében ült, amellyel Nádas Tamás „versenyzett” a katari Al Khor repülőtéren.

A beszélgetésből kiderül, hogy a magyar pilóta a korábbi hírekkel ellentétben nem az új Extra 330-ast, hanem még az amerikai gyártmányú Edge-540-est vezette.

A katasztrófával végződő utolsó manőver egy háton áthúzás volt, a gép a sportkocsival párhuzamosan repült, és hátulról megközelítette azt. Tóth Tamás szerint a gép feltehetően madárral ütközött, vagy egy keresztbe repülő madár zavarhatta meg a pilótát a manőver végrehajtásában. Az ütközés azért valószínűbb, mert „a gép szárnyán, a madár feltételezett becsapódási helyén szövetmaradványokat talált a hatóság, ezek DNS-vizsgálata folyamatban van”.

Korábban a Gulf Times által idézett egyik szemtanú veszélyesen alacsonynak tartotta azt, ahogy Nádas Tamás a pálya fölött háton áthúzott. A JETFly.hu-n közölt felvételeken ugyanakkor jól látható, hogy a gép a becsapódás előtt egyszer valamennyire megemelkedik, majd ismét visszasüllyed a pálya közvetlen közelébe, azután megint nyer némi magasságot, és ekkor történik valami, amitől a vezérsík eléri a földet, a gép a betonra csapódik.

A felvételen ugyanakkor kivehető a szemberepülő madár körvonala is. A műrepülő pilóta ebben a pozícióban, háthelyzetben, negatív terhelés mellett tudja a gép magasságát növelni a botkormány előrenyomásával, de ilyen kis magasságban más elkerülő manőverre nem nagyon van lehetősége. Ugyanakkor a nagy sebesség miatt a madárütközést ebben a helyzetben szinte lehetetlen kivédeni, ha egyáltalán képes észlelni a repülőgép vezetője a közeledő veszélyt – olvasható a cikkben.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Trump sértődött kisgyerekként reagált, amiért Grönland nem lehet az övé

Trump sértődött kisgyerekként reagált, amiért Grönland nem lehet az övé

Újabb öt évre Baán László marad a Szépművészeti Múzeum főigazgatója

Újabb öt évre Baán László marad a Szépművészeti Múzeum főigazgatója

A kampányidőszak kezdete előtt kikerültek a Fidesz plakátjai a VI. kerületben

A kampányidőszak kezdete előtt kikerültek a Fidesz plakátjai a VI. kerületben

Továbbra sem megy Andy Murrey-nek

Továbbra sem megy Andy Murrey-nek

Zöld rendszám és 7 üléses kedvezmény egyszerre: íme a Mercedes EQV

Zöld rendszám és 7 üléses kedvezmény egyszerre: íme a Mercedes EQV

A brazil elnök szerint civil szervezetek okozzák az erdőtüzeket

A brazil elnök szerint civil szervezetek okozzák az erdőtüzeket