szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elképzelhető, hogy egy madár miatt nem sikerült az utolsó manővere Nádas Tamásnak Katarban. A magyar bajnok gépe az utolsó másodpercekben változtatgatta a magasságát, és a felvételen a közeledő madár körvonalai is látszanak – írja az Indóház.hu a JETfly.hu egyik interjúja alapján.

A 45 éves magyar sportrepülő egy bemutatón ütközött a földnek a Dohától északra fekvő Al Khor repülőtéren, és azonnal meghalt.

A JETfly.hu interjút közöl Tóth Lászlóval, egykori MiG–21-es pilótával, aki Nádas Tamás fellépéseit szervezte az Öböl-országokban, illetve annak a versenyautónak a jobb ülésében ült, amellyel Nádas Tamás „versenyzett” a katari Al Khor repülőtéren.

A beszélgetésből kiderül, hogy a magyar pilóta a korábbi hírekkel ellentétben nem az új Extra 330-ast, hanem még az amerikai gyártmányú Edge-540-est vezette.

A katasztrófával végződő utolsó manőver egy háton áthúzás volt, a gép a sportkocsival párhuzamosan repült, és hátulról megközelítette azt. Tóth Tamás szerint a gép feltehetően madárral ütközött, vagy egy keresztbe repülő madár zavarhatta meg a pilótát a manőver végrehajtásában. Az ütközés azért valószínűbb, mert „a gép szárnyán, a madár feltételezett becsapódási helyén szövetmaradványokat talált a hatóság, ezek DNS-vizsgálata folyamatban van”.

Korábban a Gulf Times által idézett egyik szemtanú veszélyesen alacsonynak tartotta azt, ahogy Nádas Tamás a pálya fölött háton áthúzott. A JETFly.hu-n közölt felvételeken ugyanakkor jól látható, hogy a gép a becsapódás előtt egyszer valamennyire megemelkedik, majd ismét visszasüllyed a pálya közvetlen közelébe, azután megint nyer némi magasságot, és ekkor történik valami, amitől a vezérsík eléri a földet, a gép a betonra csapódik.

A felvételen ugyanakkor kivehető a szemberepülő madár körvonala is. A műrepülő pilóta ebben a pozícióban, háthelyzetben, negatív terhelés mellett tudja a gép magasságát növelni a botkormány előrenyomásával, de ilyen kis magasságban más elkerülő manőverre nem nagyon van lehetősége. Ugyanakkor a nagy sebesség miatt a madárütközést ebben a helyzetben szinte lehetetlen kivédeni, ha egyáltalán képes észlelni a repülőgép vezetője a közeledő veszélyt – olvasható a cikkben.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
"Ami volt, annak így vagy úgy nyoma marad" – 85 éves Törőcsik Mari

"Ami volt, annak így vagy úgy nyoma marad" – 85 éves Törőcsik Mari

Akkor is részeg volt, amikor elfogták a férfit, aki rágyújtotta a házat az idős párra

Akkor is részeg volt, amikor elfogták a férfit, aki rágyújtotta a házat az idős párra

Közel félmilliárdba került eddig a Türk Tanács budapesti irodája

Közel félmilliárdba került eddig a Türk Tanács budapesti irodája