Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Kivizsgáltatják az F1-es Kanadai Nagydíj vitatott versenybírói döntését.
A két héttel ezelőtti futam kulcsmomentuma volt, amikor a Ferrari pilótája, Sebastian Vettel az élen autózva megcsúszott egy sikán előtt, átvágta a füves kanyarkombinációt, majd a pályára vetélytársa, a második helyen autózó mercedeses Lewis Hamilton elé tért vissza, fékezésre kényszerítve őt. A versenybíróság 5 másodperces büntetéssel sújtotta a német pilótát, emiatt pedig hiába ért be elsőként, a futamot Hamilton nyerte, mert ennél kevesebb idő volt a lemaradása.
A döntés sokakat felháborított, az esetről megnyilatkozó versenyzők többsége és az autósportkedvelők jó része a versenybírákat a rugalmatlanságuk miatt kritizálta, döntésüket pedig azért, mert szerintük az a versenyzés ösztönzése ellen hat.
Vettel begőzölt, de nem Hamiltonra haragszik
A Ferrari német pilótája futott be elsőként a Formula-1 Kanadai Nagydíján, mégsem ő, hanem a mercedeses Lewis Hamilton nyerte a futamot.
Az olasz istálló előbb bejelentette, hogy fellebbez a határozat ellen, később azonban jelezték, hogy mégsem tesznek így. Az F1 szabályzata ezt egyébként sem teszi lehetővé efféle büntetések esetében. Újabb bizonyítékok ismertetésével azonban lehet kérni egyes korábbi döntések felülvizsgálatát – ezt használja ki a Ferrari, és nyújtotta be kérelmét.
Az FIA a most hétvégi Francia Nagydíjra delegált versenybírókkal vizsgáltatja meg az esetet. Ha ők megfelelőnek tartják a Ferrari indoklását, akkor az ügy feljebb vihető az automobil-szövetség elé.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.