szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A San Franciscóban megrendezendő Web 2.0 konferencia előszele szerint a cégek és vállalatok közel ötmilliárd dollárt terveznek elkölteni szociális hálózati alkalmazásokra az elkövetkezendő öt évben.

A szociális hálózatok egyre jobban
bekerülnek a cégek vérkeringésébe
© sxc.hu
A Forrester kutató és elemző cég által készített felmérés szerint az észak-amerikai és európai vállalatok több mint fele tekinti prioritásnak a „webkettőt” – írja a BBC.

„Ebben látjuk a web jövőjét” – nyilatkozta Jennifer Pahlka, a San Franciscó-i konferencia társelnöke. „A meghívott cégek olyan bejelentéseket tesznek majd az eseményen, amelyek a jövőt építik.”

A Forrester jelentése szerint a közelgő napokban bejelentett, jelenleg még fejlesztés alatt álló technológiák „gyökeresen új irányt” jelentenek az üzleti – alkalmazottakkal és ügyfelekkel folytatott – kommunikáció terén.

A tanulmány olyan cégeket említ, mint például a General Motors, a McDonald’s és a Wells Fargo Bank, amelyek már felismerték az olyan eszközök használati értékét, mint a blogok, az RSS-hírolvasók, a hang-, és videoállományokat megjelenítő podcastok és a közösségi hálózatok.

Oliver Young elemző szerint az USA-béli, kanadai és európai cégek mintegy 56 százaléka tekinti elsődleges prioritásnak a web 2.0-t 2008-ban.

Közösségi hálózatok a
vállalatok életében
Idén januárban tartotta a floridai Orlandóban legnagyobb éves rendezvényét a Lotusphere 2008-at az IBM. Az egyhetes konferencián a web 2.0 vívmányai-nak és a vállalati üzletmenetnek a kapcsolata állt a középpontban.
Helyszíni tudósításunk a Lotusphere 2008-ról.
„A web 2.0 gazdasági világában most a nagyvállalati oldalra érdemes pozicionálnia magát a fejlesztő cégek többségének, itt van ugyanis a legnagyobb mozgástér és aktivitás jelenleg” – fejtette ki Young a BBC-nek adott interjújában.

A Forrester hét web 2.0-s kategóriát állított fel: a blogok, az alkalmazások keresztezéséből létrejövő öszvérek, az úgynevezett mashupok, a podcastok, az RSS, a közösségi hálózatok, az egyes alkalmazásokat egy kattintással elérhetővé tévő beépülő modulok, vagyis widgetek, illetve a felhasználók által szerkesztett wikik. Ezek közül a felmérés szerint a közösség hálózatok képezik majd a legnagyobb befektetési kört, azonban még ez is eltörpül majd a szoftveripar által igényelt több millió dolláros költségekhez képest.

„A cégek számára a nehézséget a hirdetési bevételek realizálása jelenti” – magyarázta Young. „Ugyanis még az olyan nagy forgalmú oldalak is, mint például a Facebook, komoly problémákkal küzdenek, amikor konkrét bevételre szeretnék váltani az óriási látogatottságukat.”

Az elemző szerint számítani kell egy olyan fordulópontra, amikor a befektetési kedv mérséklődik, amikor a web 2.0-s alkalmazások egyre elterjedtebbé válnak és végül beolvadnak a kollaborációt lehetővé tévő szoftvercsomagokba.

A San Franciscó-i konferenciára mintegy 7000 meghívott vendéget, cégvezetőket és bloggereket várnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Bari Máriusz Tech

Mashup: a web 2.0 új színfoltja

Az adatok begyűjtésén és kombinálásán alapul az új, meglehetősen divatosnak tekinthető "webkettes" alkalmazás, a mashup. A legalább két tetszőleges szolgáltatást ötvöző megoldás rengeteg lehetséges verziót kínál fel: az azonnal frissített járványstatisztika és a helyzetfelismerő mobiltérkép között a lehetőségek száma gyakorlatilag végtelen.

MTI Tech

A web 2.0 módszereit használják a rendőrök

A hivatalos szervek is rákaptak az új generációs internet-szolgáltatásokra: az amerikai és kanadai rendőrség már a YouTube és a MySpace segítségével üldözi a bűnt.

hvg.hu Tech

Web 2.0 Expo: lépéshátrányban a Google?

Több külföldi és hazai, az internet üzleti lehetőségeivel foglalkozó konferenciával ellentétben a Web2.0 Expo keddi programjából is kimaradtak a politika szereplői. Inkább az egy nappal korábbi tematikát kibővítve próbálták megragadni a közönség figyelmét.

hvg.hu Tech

Kik használják ki a Web 2.0 szolgáltatásait?

A cégeknek (köztük a médiacégeknek) nem elég belépniük a Second Life-ba, vagy saját profilt létrehozni a MySpace-en, vagy a Facebookon (nálunk leginkább az iWiWen) és várni a csodát. Azok se számítsanak gyors változásra, akik figyelik a megmondóembereket és minden új webkettes holmit kipróbálnak.

Bari Máriusz Tech

A web 2.0 tizenöt legcsábítóbb ígérete

Gyorsan röppent fel a "web 2.0", a következő generációs világháló ígérete, és éppolyan hamar vált elcsépeltté a kifejezés. Nincs rá általánosan elfogadott definíció, de a "webkettes" oldalak mindig az együttműködés és a felhasználók által gyártott tartalmak, az adatgyűjtés és -szűrés jegyében születnek. Összeállításunkban a Business 2.0 magazin válogatása alapján mutatjuk be a hazai internetezőket leginkább érintő tizenöt webkettes oldalt.