szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy elégedetlen amerikai a Twitter nevű közösségi üzenőfalon tette közzé elégedtelenségét újonnan vásárolt tévés előfizetésével kapcsolatban. A szolgáltató cég ügyfélszolgálata perceken belül kapcsolatba lépett vele, hogy korrigálja a problémát.

A Boston Globe értesülései szerint C.C. Chapman éppen az amerikai profi kosárlabda-bajnokság, az NBA rájátszását nézte, majd miután vételi hibát észlelt a közvetítésben, mérges megjegyzést írt a Twitterre a kábelszolgáltatójáról, a Comcastról. Meglepetésére néhány percen belül egy ComcastCares (a Comcastot érdekli) nevű felhasználó válaszolt Chapman problémájára, s 24 órán belül egy technikus érkezett a házához, hogy kijavítsa a rosszul működő szolgáltatást.

„Nagyon kellemes meglepetés volt” – mesélte Chapman, aki egy online marketing-ügynökséget vezet, ahol ma már azt tanácsolja ügyfeleinek, hogy járjanak el a Comcast-hez hasonlóan. „Jó értelemben nagyon megdöbbentem, amikor ez megtörtént. Azóta már ajánlom is a módszert.”

Chapman példája csak egy eset, amely mutatja, hogy a vállalatok ügyfélszolgálatai is rajta tartják ujjukat a kor ütőerén. Ez napjainkban különösen fontos, mivel elég egyetlen elégedetlen vásárló, aki az internetnek köszönhetően egyik napról a másikra krízishelyzetet idézhet elő. Így járt ezzel az Apple is, amikor kétmilliárd dolláros bevételkiesést kellett elkönyvelniük az ügyfélszolgálat hanyagsága miatt. Ha akkor megoldották volna a problémát, a negatív reklám helyett egy pozitív kampánnyal egyenértékű online megjelenéshez is juthattak volna, mint az történt Chapman és a Comcast esetében

„Elég, ha egy valakinek problémája van az adott céggel, ha hatásosan kommunikálja, a negatív véleményt újra és újra megismétlik az interneten, s ez egyre jobban felerősödhet” – magyarázta a Boston Globe riporterének Josh Bernoff, a Forrester Research elemző cég munkatársa. „Az egyensúly megváltozott, s a nagy cégeknek ma már igenis törődnie kell az egyes emberek véleményével.”

A Comcast első kézből tanulta meg a leckét, két évvel ezelőtt ugyanis felkerült az internetre egy felvétel, amelyen az említett vállalat egyik technikusa látható. A férfi egy ügyfél lakásában végzett javítást, majd amikor a cég technikai segédvonalával próbált egyeztetni, több mint egy órán át várakoztatták, így végül elaludt az ügyfél kanapéján. 

Ilyen és ehhez hasonló panaszok után a Comcast jelentős befektetésekkel fejlesztette az ügyfélszolgálatát, hogy az ott dolgozók jobb tájékoztatást adhassanak az betelefonálóknak. Az itt dolgozók közül egy külön csapatot is verbuváltak, akiknek az a feladata, hogy az online fórumokon és közösségi hálózatokon figyeljék, hogy milyen problémákat beszélnek ki leginkább az internetezők.

„Nagyon proaktívan lehet cselekedni az efféle megjegyzések követésével” – magyarázta Karen Hartzell, a vállalat ügyfélszolgálati divíziójának alelnöke. „Ez egy másmilyen hozzáállás, mintha arra várnánk, hogy a dühös ügyfél felemelje a telefont. Így ha probléma adódik, azonnal orvosolni tudjuk.”

Más cégek is ebbe az irányba mozdulnak. Az egyik amerikai légitársaságnál például egy kijelölt Twitter-ügyi munkatársat is kineveztek, aki a közösségi üzenőfalat, illetve a Facebook nevű közösségi oldalt figyeli. Az ő munkáját egy online képviselő is segíti, aki ellenőrzi a vállalatról megjelenő hírek valóságtartalmát és kapcsolatban áll a bloggerekkel. Egy harmadik munkatársuk pedig a fotó- és videomegosztó oldalakat figyeli, hogy reagálni tudjon az ott megjelenő anyagokra. A cég szerint így sokkal gyorsabban és személyesebb formában tudnak válaszolni az ügyfelek panaszaira, kérdéseire

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Bari Máriusz Tech

A Marsról írja blogját a Phoenix szonda

Nemcsak biztonságban szállt le a Phoenix a Mars felszínére, hanem folyamatosan nyomon is lehet követni űrbeli élményeit. A szondával kapcsolatos hírek a Twitter gyorsblog-rendszeren olvashatóak.

hvg.hu Tech

A Twitter lealázta a teljes médiát?

Az AFP hírügynökség lelkesedéstől lihegő beszámolóban újságolta el, hogyan előzték meg a kínai földrengésről szóló Twitter-hírek a profi médiát. Médiabloggerünk szánalmasnak tartja az információk közvetítésének ezt a sportversenyszerű beállítását.

ATV Gazdaság

A multik titkosügynökei a tudatalattinkra törnek

Budapesten járt Paul Marsden, a memetikai marketing szakértője. A reklámguruval beszélgetve kiderült, hogyan lehet 25 e-mail elküldésével sikeres sörfőzdét alapítani, hogyan veszített 2 milliárd dollárt az Apple egy blogger miatt, illetve, hogy a multik „titkosügynökei” itt élnek közöttünk. Készüljön fel a jövő reklámhadjárataira!

Szombathelytől Csíkszeredáig: közel 20 focicsapat van már Mészáros Lőrinc köreiben

Szombathelytől Csíkszeredáig: közel 20 focicsapat van már Mészáros Lőrinc köreiben

Megkérdezte, miért tartóztatják le a tüntetőt, az orosz rendőr hasbarúgással válaszolt

Megkérdezte, miért tartóztatják le a tüntetőt, az orosz rendőr hasbarúgással válaszolt

Eső, hó, hideg és tél jön

Eső, hó, hideg és tél jön