szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jelszavaink biztonságos tárolására rengeteg szoftveres megoldás létezik – mi is beszámoltunk már néhányról. Sok felhasználó azonban nem használ ilyesmit, aminek a vége pedig az lesz, hogy a jelszó bizony elfelejtődik.

A geek-mondás úgy tartja: ha a jelszavadat meg tudod jegyezni, akkor nem biztonságos. Ha pedig biztonságos, akkor el fogod felejteni. Éppen ezért nem árt, ha használunk valamilyen jelszóadatbázis-szoftvert. Ezekből rengeteg van, sőt, online is tárolhatjuk a jelszavakat, vagy használhatjuk az egyik legnépszerűbb megoldást, a Password Depotot.

Néha azonban még a legjobbakkal is előfordul, hogy elfelejtenek egy-egy jelszót, login információt vagy kódot. Ilyen esetekben érdemes jelszóvisszafejtéshez folyamodnunk. Ezúttal a Passware nevű szoftvert próbálta ki a techline.hu. Lássuk, mit tud!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

Zümm profil: új beállítást tanácsol a Google

A személyes adatokat tartalmazó felhasználói profilok újrakonfigurálását, azaz a hozzáférési jogosultságok újbóli beállítását kéri a Google a Buzz szolgáltatását használóktól, miután személyiségjog-védők is panaszt emeltek a levelezőrendszer szerintük törvényekbe ütköző közösségiportál-funkciói ellen.

hvg.hu Tech

Ilyen cégek állnak a pánikprogramok mögött

Kétszeresen is pórul jár, aki bedől a biztonsági szoftvernek álcázott programok (pánikprogramok) készítőinek. Az áldozat egyrészt fizet a hamis szoftverért - ami egy nem létező biztonsági probléma megoldásával kecsegtet -, másrészt kiszolgáltatja magát a valódi támadásoknak is. Az egyik, pánikprogramok eladására szakosodott társaság világszerte 650 főt foglalkoztatott. Több mint négymillió embernek adtak el hamis vírusirtó programot, és 2004 és 2008 között 163 millió dolláros forgalmat produkáltak. Még indiai call centert is működtettek, amíg le nem buktak.

hvg.hu Tech

7500-an adták el a lelküket a neten

Több ezren adták el a lelküket, mert nem olvasták el egy online webáruház oldalán az üzletszabályzatot. Az emberek döntő többsége olvasás nélkül kipipálja, hogy elfogadja a cégek által kínált feltételeket.