szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Időről-időre számos kutatás vizsgálja azt a kérdést, hogy mivel tölti a szabadidejét az ifjabb generáció. Szerettünk volna ebben a témakörben is naprakész, pontosabb válaszokat kapni. Kezdjük egy találós kérdéssel. „A diákok olvasási és számolási képességei (a felmérések szerint) romlanak, mert a fiatalok túl sok időt töltenek …”. Vajon mivel töltenek túl sok időt a diákok?

Mielőtt elhamarkodottan rávágnák a választ, segítünk: „A gramofon hallgatásával”. Ezt olvashatjuk egy osztályfőnök levelében, a Times egyik 1912-ben megjelent számában… Vagyis már akkor is találtak módot a fiatalok arra, hogy egyrészt ismerkedjenek az új technikákkal, továbbá szórakozzanak, ne csak tanuljanak. Nyilvánvaló, hogy a generációs ellentét is közrejátszhat abban, hogy a fiatalok mindig túl sok időt töltenek valami mással, mint amivel az idősebbek szerint kellene… De talán mégsem csak az.
Az alaphelyzet nagyjából adott, de mintha az arányok tolódtak volna el…

Marc Prensky egy 2003-as írásában olyan becslést adott, amely szerint a netgeneráció tagjai életük első húsz éve során (felnőtté válásukig) 10 ezer órát játszanak videojátékokkal, 200 ezer elektronikus levelet küldenek, 20 000 órát néznek televíziót, 10 ezer órát mobiloznak, míg az olvasással töltött idő kevesebb, mint 5000 óra. Ez túlzásnak tűnik, hiszen hol marad a sport, a tanulás, a barátokkal töltött idő… Kíváncsi a további érdekességekre? Olvassa el a techline.hu cikkét!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Netgeneráció: tényleg más a miénk?

Nap mint nap találkozhatunk azzal a kijelentéssel, hogy „a mai gyerekek már beleszülettek a számítógépek használatába”, „a kisujjukban van a technikai eszközök kezelésének csínja-bínja" és hasonlók. Vajon mennyire megalapozottak ezek a kijelentések? A válaszokat egy izgalmas, a Leonardo da Vinci program keretében működő Tenegen projekt támogatásával végzett kutatás foglalja össze.