szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Tizenöt szempont szerint vették górcső alá a felhasználói szokásokat, amelyek alapján a kutatók azt állapították meg...

Tizenöt szempont szerint vették górcső alá a felhasználói szokásokat, amelyek alapján a kutatók azt állapították meg, hogy a telefonhoz való attitűdöket sok minden meghatározza – még maga a készülék is. „Három csoportra osztva az embereket jól látszik, hogy másképpen viszonyulnak a mobiltelefonokhoz azok, akiknek modernebb, érintőkijelzős készüléke van; azok, akik a jövőben szeretnének ilyet vásárolni és azok, akiknek nincs és nem is akarnak ilyesmit a zsebükben hordani.” – hangsúlyozta Dr. Pintér Róbert, az Ipsos zRt. online stratégiai igazgatója. Hozzátette szignifikáns különbséget lehet felfedezni abban, hogy ki mire használja a készülékét. A nyomógombos telefon mellett elkötelezettek, és arról váltani nem kívánók közel héttizede szerint a mobil csak telefonálásra való. Az érintőkijelzős készülékkel rendelkezőknek csak a négytizede azonosul ezzel az állítással. 

Ehhez hasonlóan, az új funkciók bővülését is elsősorban a nyomógombos készülékek elkötelezett használói nézik rossz szemmel. Közülük 27% egyáltalán nem érti, hogy miért kell a mobiltelefonba az a „sok felesleges funkció”. Ugyanakkor ezzel a megközelítéssel az érintőkijelzős készüléktulajdonosok mindössze 8%-a ért egyet. Az arányok alapján megállapítható, hogy az emberek egyre nyitottabbak a mobiltelefonok új funkcióira.  A válaszokat vizsgálva az prognosztizálható, hogy növekszik a már meglévő funkciók használata és elfogadottsága.

Elektronikus póráz?
Meglepő lehet, de sokkal inkább a nyomógombos készülékek tulajdonosai érzik elektronikus póráznak a mobiljukat. Míg közülük közel háromtized ért egyet azzal az állítással, hogy a mobiltelefon elektronikus póráz, addig az érintőkijelzős telefonok tulajdonosainál ez mindössze 18%, sőt 37%-uk egyenesen el is utasítja ezt a kijelentést. Ugyancsak szignifikáns a különbség annak kapcsán, hogy szeretik-e az emberek, hogy állandóan elérhetik őket a telefonon. Az érintőkijelzős telefonok tulajdonosainál 53% ért egyet teljes mértékben ezzel az állítással, - szerintük az intenzívebb használat inkább szabadságot ad a felhasználóknak - míg a nyomógombos telefonhoz ragaszkodóknak csak a 42%-a örül annak, hogy folyton hívható.

Nyomógomb vagy érintőképernyő - van, ami mindkét módon életveszélyes

 

A mobilom én vagyok
A kutatás során az Ipsos kíváncsi volt arra, hogy a válaszadók mennyire „azonosulnak” a mobiljukkal („A mobilom kifejezi, hogy milyen is vagyok valójában.”). A hagyományos nyomógombos készülék tulajdonosok közül azok, akik nem szeretnének a jövőben sem váltani az érintőkijelzős készülékekre, nagymértékben elutasították ezt az állítást, 55%-kuk egyáltalán nem értett egyet vele, míg az érintőkijelzős telefonok tulajdonosainál ez az arány 37% lett. A már érintőképernyős telefonnal rendelkező és azt vásárolni szándékozók között pedig nem találni érdemi különbséget. „Minden hatodik válaszadó szerint tehát az, hogy milyen a mobilja, az őt magát is kifejezi.” – emelte ki Dr. Pintér Róbert.

Unalmas órákra
Az Ipsos kutatásából az is feketén – fehéren kiderül, hogy az érintőkijelzős mobilt használók egy jó része unaloműzőnek használja a készülékét. Közülük is 19% nagymértékben egyetért azzal az állítással, hogy sokszor halálra unná magát a mobilja nélkül, míg a nyomógombos telefonok híveinek ez csak a 6%-ára igaz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

techline.hu Tech

Jön az érintőképernyők évtizede

A számítógép-ember közötti kommunikációt jobbítva, a kutatók már elég korán, nagyjából az 1960-es években második...