szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A helyzet valószínűleg nem is fog megváltozni egyhamar: a vásárlóközönség (főleg a fiatalabb generáció) ki van éhezve...

A helyzet valószínűleg nem is fog megváltozni egyhamar: a vásárlóközönség (főleg a fiatalabb generáció) ki van éhezve a szebbnél-szebb, a végletekig élethű és grafikai csodaelemekkel telezsúfolt játékokra. Maga az innováció már csak másodlagos vagy harmadlagos: a lényeg, hogy a szemnek mindig legyen megfelelő „rágógumi” – az angol „eye candy” butácska lefordításáért ezúton is elnézést kérünk…

A legjobb példa a stagnálásra a világ egyik legnépszerűbb játékműfajának, az úgynevezett FPS-eknek (First Person Shooter) helyzete: egyre szebbek, a robbanások és az animációk egyre látványosabbak, a játék lényegi eleméhez azonban nem igazán akarnak hozzányúlni. Egy-két üdítően igényes darabtól (pl. Half Life) eltekintve, az FPS játékok az 1993-as DOOM megjelenése óta csak a grafikában/fizikában és egy picit a történetmesélésben fejlődtek. A dolog magja ugyanaz maradt: megyünk előre és a kezünkben tartott fegyverrel lepuffantjuk a rosszfiúkat. A rosszfiúk erre meghalnak (szétszakadnak, felrobbannak), mi pedig megyünk tovább, hogy újra megtegyük ugyanezt…

A People Can Fly által fejlesztett „golyózápor” (Bulletsorm) című játék nem fogja forradalmasítani az FPS-ipart, nem fogja letaszítani a trónról a már emlegetett FPS-királyt, a Half Life-ot. Egy dologban azonban úttörőnek számít.  A Bulletstorm megpróbál egy kis életet lehelni a műfajba, és nem a csodás grafikával vagy a szuper-hiper (epikus) történettel operál, hanem a fentebb említett „megyek és lövök” FPS-játékmenet fel turbózásával, vagy ha jobban tetszik, érdekesebbé tételével. Éppen ezért reklámozzák úgy a játékot, hogy „kill with skill” (kb. „gyilkolj ügyesen”). A People Can Fly újítása, ha nem is forradalmi, de mindenképpen üdítő.

De mi is ez az újítás? Nos, essünk túl előbb a kötelező dolgokon, úgymint grafika, hangok, történet – lássuk, hol nem hoz semmi újat a játék. A Bulletsorm grafikája olyan, mint bármelyik Unreal 3 motort használó játéké (Darksiders, Mass Effect, stb.): szép, hangulatos, megfelelően kényezteti a szemet, de azért nem egy Crysis
A történet szintén olyan, mint bármelyik FPS játék sztorija: adott egy főhős, van női mellékszereplő, lesz egy „főgonosz” – egy kellemes B-movie színvonalat hoznak, igényes scifi környezetben, kötelezően sok káromkodással és maszkulin keménykedéssel.

Alapelemeit tekintve a játék igényes, de semmi több, láttunk már ilyet. Érezhette ezt a fejlesztőgárda is, és szerencsénkre bevezették a játékmenetbe a már említett „kill with skill” megközelítést. Eltérően az utóbbi évtized majd mindegyik FPS-játékától, ha a Bulletstormban lepuffantunk egy rosszfiút, azzal még nem értünk el semmit. Ellenben ha elkaszáljuk a térdét, majd egy erős rúgással nekilökjük egy kaktusznak, miután a kaktuszra szegezett áldozat fenekébe (!) beledurrantunk egy sörétes puskával (mintegy pontot téve eme erőszakos rapszódia végére), nos akkor pontokat kapunk. A legkreatívabb gyilkolásokért jár a legtöbb pont. Fejbe/lábon lövünk valakit? Uncsi – gondolták a fejlesztők. Felfrissítették tehát a játékot egyfajta jutalmazási rendszerrel: a viccestől az elképzelhetetlenül brutális módszereken keresztül a „már beteges” kategóriáig rengeteg ilyen „skill kill” található a játékban. Szerencsére van róla adatbázis is, mivel több száz lehetséges változat van; a legnagyobb élmény azonban kétségtelenül az, amikor mi magunk kísérletezzük ki a variációkat.

Az „öldöklős” újítás pontosan arra elég, hogy az amúgy elég rövid (kb. hét-kilenc óra) játékidő alatt egyszer se unatkozzon a játékos.  Ahhoz kevés, hogy egy új klasszikus szülessen – talán ha kicsivel hosszabb, jobb történetre és kidolgozottabb szereplőkre és helyszínekre is maradt volna puskapor a játékmechanika megújítása mellett, akkor most új királyt koronázhatnánk. Ennek ellenére a Bulletstorm remek kis játék lett . Igazi agyatlan, kellemesen „agykikapcsoló” darab, egy érdekes újítással és jó pár emlékezetes jelenettel.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Távozik az Index vezérkara

Távozik az Index vezérkara

Koronavírus: 111 újabb halott

Koronavírus: 111 újabb halott

121 települést ad át Örményország Azerbajdzsánnak

121 települést ad át Örményország Azerbajdzsánnak