szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hamarosan érkezik Androidra is – olvassuk mindig, amikor megjelennek a legjobb mobilos játékok. Aztán ez a "hamarosan" sokszor hónapokat jelent, ennek a jelenségnek pedig több oka is van.

Végre! Androidra is megjelent a sikerjáték - a HVGame cikkeknek jó néhányszor adtunk hasonló címet, és ez nem véletlen. A Polygon posztja nyomán a BGR hívja fel ugyanis a figyelmet arra, hogy a legnépszerűbb játékok többsége először az Apple-eszközökre készül el.

És olykor nagyon sokáig kell az androidosra verzióra várni. Kiváló példa erre az év játéka címre is komoly eséllyel pályázó Alto's Adventure, amely a felhasználók, szakértők és kritikusok körében óriási sikert aratott - mellesleg rovatunkban is, az iPhone-os és iPades olvasóinknak szívből ajánljuk, megéri a 2,99 eurót. Szóval ez a játék februárban jelent meg, de csak szeptemberben jött ki a közlemény, hogy hamarosan - azóta sem tudni pontosan, hogy mikor - érkezik az Androidra és Kindle Fire-re szánt változat.

A Polygonon megjelent cikkben finoman fogalmazva rossz ajánlatnak tartják az Androidot azoknak, akik rendszeresen akarnak játszani telefonjukkal. Egyre általánosabb jelenség lett ugyanis az "iOS-first" megközelítés, azaz hogy először Apple-eszközökre fejlesztenek játékokat.

A szerző megfigyelte, amit mi is észrevettünk: hiába jelzik, hogy hamarosan Androidra is érkezik a játék, ez gyakrabban jelent több hónapot, mint csak néhány hetet. A jelenség okáról megkérdezett egy iOS-fejlesztőt, aki azt válaszolta, hogy többek között az Android elképesztő töredezettsége miatt nagyon időigényes a játékok fejlesztése. A szakértő tapasztalatai szerint amíg az iOS-re készülő játékokat elég 8-10 eszközön tesztelni és fejleszteni, addig az androidos verzióknál több száz típust kell figyelembe venni, hogy nagyjából minden zöld robtos mobilon és tableten ugyanolyan élvezhető legyen a játék.

Az Infinum fejlesztői mutattak rá az androidos játékok késlekedésének másik okára. Írásukban részletesen kielemzik, hogy mennyibe kerül iOS-re és Androidra fejleszteni, utóbbi pedig összességében 30 százalékkal több pénzt emészt fel.

A legjobb játékok többségében fizetősek, ezért az App Annire összegzése is nagyon érdekes ebben a témakörben. Kutatásukból kiderült, hogy az iPhone- és iPad-tulajdonosok jóval több pénzt hajlandók fizetni alkalmazásokért és játékokért.

Androidra tehát sokkal több pénz és idő minőségi játékot fejleszteni, és még az sem biztos, hogy mindez megtérül.

Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!