szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A flotta modernizálása és egységesítés érdekében kivonta a forgalomból utolsó A330-as és A340-es gépét is az Emirates. Ezzel az Emirates a világ első és eddig egyetlen olyan légitársasága, amely kizárólag Airbus 380-as és Boeing 777-es típusú gépekből álló flottával üzemelteti kereskedelmi járatait.

Az Emirates a közelmúltban vonta ki a forgalomból az A6-EAK jelzésű repülőgépet, amely a légitársaság korábban szolgáló, 29 darabból álló A330-as típusú gépparkjának utolsó tagja volt. A flottához 2002-ben csatlakozott A6-EAK a 14,5 év alatt több mint 60,000 órát töltött a levegőben, és mintegy 45 millió kilométert tett meg. Ez a távolság egyenlő a Föld és Hold közötti oda-vissza út megtételével, csaknem 60-szor. Az Emirates a flotta utolsó A340-es típusú, A6-ERN jelzésű repülőgép működtetését is leállította. Az 1999-ben gyártott gép 2004-ben került a légitársaság flottájába.

Ez az A330-200-as gép szolgáltat ki az Emirates első Budapestre érkező járatát is, még 2014-ben
MTI / Máthé Zoltán

2015 januárja óta az Emirates összesen 18 darab A330-ast és 5 darab A340-est vont ki a flottájából. Az Emirates e géptípusokat átlagosan 16,5 évig üzemeltette, ami jóval kevesebb, mint az iparágban jellemző 25 éves átlag. A 2015 januárja óta kivont gépeken kívül az Emirates 2017-2018-ban további 25 repülőgép működtetésének leállítását tervezi a korszerű és hatékony flotta biztosítása, valamint az utasoknak nyújtott nagyobb kényelem és biztonság érdekében.

Fiatalítás

Az idősebb gépek kivonásával párhuzamosan fiatalabb, modernebb gépek érkeztek a légitársaság gépparkjába. Ennek eredményeképp az Emirates rendelkezik a légiipar egyik legfiatalabb, 5,2 éves átlagéletkorú flottájával. A légitársaság legfiatalabb gépe a 2016 októberében átvett újgenerációs, az Emirates 85-dik A380-asa, valamint 125-dik, kevesebb mint kéthetes Boeing 777-300ER típusa. Az Emirates kizárólag A380-as és B777-es gépekből álló flottájának kisebb a környezeti hatása, mivel a kivont gépekhez képest mindkét típusnak kedvezőbb az üzemanyag-hatékonysága és alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása.

Egy Boeing 777-es pilótafülkéje
Boeing

Idén az Emirates számára összesen 36 új gépet – 20 darab A380-ast és 16 darab B777-est – szállítanak, beleértve a 2016 novemberétől érkező újgenerációs Boeing 777-300ER géptípust is, amely továbbfejlesztett Business osztályú ülésekkel és többek között alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással működik majd.

Jelenleg az Emirátusok légitársasága az Airbus 380-as és a Boeing 777-es géptípus legnagyobb működtetője: flottája 85 darab A380-assal és 160 darab B777-essel rendelkezik. A megrendelt további 234 darab gépből, amelyek összértéke meghaladja a 112 milliárd dollárt, 150 darab az új, 2020-tól érkező Boeing 777X. A géptípus számos utasközpontú fedélzeti szolgáltatással működik majd, így például nagyobb ablakokkal, belmagassággal és szélesebb utastérrel várja az utasokat mindamellett, hogy az idősebb gépekhez képest kedvezőbb üzemanyag-hatékonysággal üzemel.

Érdekesség, hogy a Emirates működteti az A380-as óriásgép legrövidebb járatát is: a "repülő palota" ezen alig 1 órát tölt a levegőben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!