szerző:
hvg.hu

A hétvégén került sor a 2,5 millió forint összdíjazású, Leading Data Hackathon elnevezésű fejlesztői versenyre, ahol minden a Big Data, azaz az óriási adathalmazok körül forgott. Olyan megoldások is előjöttek, melyekkel egészen biztosan találkozni fogunk a mindennapokban.

A Telekom által szervezett verseny részt vevők egy 150 ezer soros anonimizált ügyféladatbázist kaptak, ennek segítségével kellett fejleszteniük három kategóriában. A versenyen 80 egyetemista és a Big Data területén tevékenykedő szakember mérte össze tudását 25 csapatban. A versenyzők a helyszínen kapták meg az adatokat, és 24 óra alatt kellett felhasználásukkal elkészíteniük a pályamunkát. A fődíj kategóriánként félmillió forint volt, a második helyezettek munkáját 200 ezer, a különdíjasokét 100 ezer forinttal honorálták a szervezők. A telekomos kötődésű szakemberek mellett az ELTE oktatói ültek, és a következőképpen döntöttek.

Hol nyíljon újabb üzlet?

Adatvizualizáció kategóriában első helyezést ért el a Déta névre hallgató 4 fős csapat, akik egy dashboard felületen modellezték, hogy hol érdemes boltot nyitni. A felület jól szemlélteti, hogy az adott célcsoport merre jár, hol vannak azok a boltok, melyek számukra könnyen megközelíthetők. A csapat „a legkreatívabb plusz adatforrás-bevonásáért” különdíjban is részesült.

A kategória második helyezettje a kétfős Titz&Sux csapat lett, akik látványos infografikákon jelenítették meg a bejövő-kimenő SMS-ekre való reagálás megoszlását kor szerint.

Mikor hívjon a szolgáltató?

Adaton alapuló applikációk kategóriában első helyezést ért el a Dinamikus duó nevű csapat, akik arra hoztak megoldást, hogy hogyan kerülheti el a Telekom, hogy rossz időben hívják ajánlattal az ügyfeleket. Az alkalmazás az ügyfelek mellett színkóddal jelzi, hogy az adott időszakban valószínűleg alkalmas-e az ügyfelet hívni.

Második helyezést ért el a Veszélyes nevezetű csapat, akik internetezést segítő applikációt találtak ki, mely hőtérkép segítségével mutatja, hogy hol a legjobb a net sávszélessége. Ha olyan helyszínen vagyunk, ahol nem elegendő ez, pár száz forintért vásárolhatunk magasabb sávszélességet, például egy fesztiválon.

200 méterrel arrébb olcsóbb a kávé

A harmadik kategória, azaz az adatprezentációs felület létrehozásában első helyezést ért el a Vizarts csapata, akik a Telekom ajánlati rendszerét egyszerűsítenék le úgy, hogy ügyfelenként maximum 5 ajánlat jelenjen meg, azok viszont az adott ügyfélre szabva.

Második helyezett a Data Ninjas csapata lett, akik geolokációs marketingmegoldást hoztak létre, melynek vásárlásösztönzés a célja. A napközbeni mozgásuk szerint kapnának értesítést az ügyfelek, hogy az útjukban épp hol kaphatnak kedvezményesen például egy kávét.

Változó percdíjak

A legjobb üzleti modell különdíjat az Optimism under uncertanity csapata kapta, akik a közösségi megosztásra épített dinamikusan változó tarifaárazást találtak ki, mely a percdíjak változására épül. Dashboard felületen követhető az átlagos kihasználtság, a csúcsidő és a várható csúcsidő, e szerint csúcsidőn kívül olcsóbb percdíjjal telefonálhatnak az emberek.

A harmadik különdíjat az adattudományért a DataLens csapata nyerte, akik egy Connect nevű társkereső applikációt hoztak létre, mely a Point of Interest adatok alapján csoportosítja az ügyfeleket és mutatja meg, hogy hol vannak a hasonló érdeklődésű emberek az ügyfél közelében.

A közönségdíjat pedig a szórakoztató, a Telekom hívásaira és ügyfeleire épülő, tippelős játékot létrehozó Big Data Principum csapata vitte el.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Egy lépéssel közelebb kerültek kínai tudósok a kifogyhatatlan energiaforráshoz

Egy lépéssel közelebb kerültek kínai tudósok a kifogyhatatlan energiaforráshoz

Tízezer forint per négyzetméter, maradhat? - extrém példákat találtunk a képviselői irodabérlésre

Tízezer forint per négyzetméter, maradhat? - extrém példákat találtunk a képviselői irodabérlésre

"Jön a furcsa zavart telefon, hogy valamiért mégse menjek" – interjú Bródy Jánossal

"Jön a furcsa zavart telefon, hogy valamiért mégse menjek" – interjú Bródy Jánossal

Bíróság: Vissza kell adni a CNN tudósítójának fehér házi belépőjét

Bíróság: Vissza kell adni a CNN tudósítójának fehér házi belépőjét

Delta Plus: Tiborcz üzlettársa bevásárolt

Delta Plus: Tiborcz üzlettársa bevásárolt

Emelt jegyár, elmaradó bemutató – ezt hozza a tao eltűnése

Emelt jegyár, elmaradó bemutató – ezt hozza a tao eltűnése