szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Firefox 63-as verziójában a felhasználók letilthatják, hogy a harmadik féltől származó programok információt gyűjtsenek a felhasználó tevékenységéről. Emiatt kevesebb lehet a célzott reklám.

Lassan már tényleg ott tart a technológia, hogy elég valamire csak gondolni, és a böngészőben azonnal felugrik egy azt népszerűsítő reklám. A jelenség (majdnem ilyen formában) létezik, a böngészőben végzett keresések után ugyanis valóban megjelennek a célzott hirdetések. A Mozilla azonban ennek most igyekszik véget vetni.

A cég bejelentése szerint a Firefox 63-as verziójába beépítették az úgynevezett Enhanced Tracking Protectiont, vagyis a követés elleni fokozott védelmet, amely megóvja a felhasználót az említett targetált hirdetésektől. A frissítésnek köszönhetően a felhasználók blokkolhatják az adott oldalon a harmadik fél által a sütik (cookie-k) begyűjtését és a felhasználói adatok tárolását.

A Mozilla már korábban is készített ilyen funkciót a Quantum nevű böngészőbe, ám azt nem terjesztették ki minden weboldalra és a felhasználónak magának kellett bekapcsolnia. Ennek oka, hogy a sütik letiltásával az oldalak rosszul töltődhetnek be, így a fejlesztők előbb ki akarták javítani ezt a hibát, mielőtt újra bedobják a funkciót a köztudatba.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!