szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A YouTube szerint a felhasználókat idegesíti, ha egy hosszabb videót reklám zavar meg, ezért csökkentik ezek számát. Helyette viszont duplán kell majd kattintani a videó elején.

A kereskedelmi tévék kétségtelenül legidegesítőbb tulajdonsága, hogy egy szimpla másfél órás filmet is képesek több mint 2 órásra elnyújtani azzal, hogy reklámokkal szakítják meg azt. Hasonlóan idegesítő tendenciával találkozhatunk a YouTube-on is akkor, amikor egy hosszabb (= bőven több mint 10 perces) tartalmat nézünk. A videót ugyanis bizonyos időközönként reklámok szakítják meg, és bár ez nem növeli radikálisan a videó hosszát, a megszakítás mégis rendkívül idegesítő. Éppen ezért változtatnának ezen.

A YouTube szerdán a hivatalos blogján jelentette be, hogy a felhasználói visszajelzések alapján módosítják az eddigi eljárást, és kevesebb reklámot ékelnének be a videókba. A fejlesztők ehelyett a videó elejére tennének két átugorható reklámot, a megoldást pedig hamarosan el is kezdik tesztelni.

©

Mindez azt jelenti, hogy kevesebb hirdetés bukkan majd fel a videók nézése közben, igaz, ez nem egyenlő azzal, hogy teljesen eltűnnének. A változás azonban így is szembeötlő lesz, a fejlesztők számítása szerint 40 százalékkal kevesebb alkalommal szakítja majd meg reklám a videót.

A változást elsőként a YouTube asztali böngészős változatában tapasztalhatjuk majd (ezt még az idei évben elkezdik tesztelni), jövőre pedig érkezik a mobilos, majd a televíziós változatba is. A megoldással nemcsak a felhasználók járnak jól, a hirdetők elérése a számítások szerint 8-11 százalékkal növekedhet.

A YouTube az idei évben már változtatott egyszer a videóknál megjelenő hirdetések formáin: augusztusban megérkeztek a YouTube-videók elé azok a 15-20 mp-es reklámok, melyeket kötelező végignézni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Tech

Vesztésre áll a YouTube az EU elleni harcban

Bár folyamatosan zajlanak a tárgyalások, egyelőre úgy tűnik, a szerzői jogi irányelv a legkevésbé sem "puhult fel", a tartalomszolgáltatókat (például a YouTube-ot) pedig igen nehéz helyzetbe hozza.