szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem fogynak olyan jól az idei iPhone-ok, mint ahogyan arra az Apple számított. Új értékesítési stratégiát kell tehát keresnie.

Ilyen nem minden nap történik: nem egészen egy hónappal az értékesítés megkezdése után csökkenti egy idén bemutatott iPhone árát az Apple. A legolcsóbb iPhone-modellről, az iPhone XR-ről van szó, és a szerencsés piac Japán, ahol egyébként az iPhone a vezető okostelefon-márka. Az Apple megállapodott az ottani szolgáltatókkal az árcsökkentésről.

Apple

Az iPhone XR eredeti ára 749 dollár, és hiába van szó egy remek készülékről, nem nagyon vásárolják a japánok, szemben az iPhone 8-cal, amit úgy vesznek ott még ma is, mint a cukrot. Az Apple viszont nem szereti azt, ha a fogyasztók nem vesznek új telefont, ezért is kényszerült rá az árcsökkentésre. Mindez alátámasztja azokat a híreket is, amelyek szerint a gyenge kereslet miatt az Apple kénytelen volt visszavenni megrendeléseiből a beszállítók felé.

A szakértők szerint a vártnál gyengébb értékesítés oka az új iPhone-modellek borsos ára. Tény, hogy az új modellek remek specifikációkat, nagyszerű akkumulátoros üzemidőt és nagyon jó kamerateljesítményt mutatnak, és ha ezekhez elfogadható árat határozott volna meg az Apple, akkor most minden értékesítési rekord megdőlhetne. Persze Cupertinóban sosem tagadták, hogy valójában számukra nem az eladott darabszám, hanem az abból eredő bevétel a fontos. Ezzel együtt lehet, hogy épp most érett meg az idő arra, hogy az Apple (a kínai vetélytársak ugyancsak remek telefonjainak ismeretében) újragondolja árazási stratégiáját. Talán a mostani japán lépés már ennek egyik első megnyilvánulása.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!