szerző:
hvg.hu

Túl sokat akar a Tesla egyszerre, ezért lemaradhat egy egyre fontosabbnak tűnő piacon.

Elon Musk, az autóipari innovációval – legalábbis a szólamok szintjén – azonos értelművé vált Tesla atyja még 2017 végén jelentette be, hogy az önvezető – s persze elektromos – kamionok irányában keres magának új kihívásokat. Ám egy évvel később ő maga nyilatkozta, hogy ez a projekt nagyjából a negyedik a cége prioritásait rangsoroló képzeletbeli listán, megelőzi az új Model Y, a tervezett kompakt sporthaszonjármű és a szintén a csőben lévő elektromos pickup is. Ami akár azt is jelentheti, hogy a Tesla lemarad az elsőségről, a minap ugyanis a német Daimler jelentette be saját fejlesztését. Igaz, az ő teherautójuk nem elektromos, hanem dízelmeghajtású, és nem is teljesen önvezető – mutat rá a The Verge technológiai hírportál.

A Daimler mindenesetre már idén nyáron beindítja a gyártást, és ígérete szerint az első rendeléseit is teljesíti még 2019-ben. A fejlesztéssel sem áll le: pár év alatt 500 millió eurót tervez a technológia továbblendítésére fordítani, valamint több száz embert is alkalmazott csak ennek érdekében.

Várhatóan szükség is lesz erre, ugyanis jelen állapotában valójában még igen kezdetlegesnek számít a megoldás. Mindenesetre a Daimler szerint az ő kamionjuk lesz az első, amely úgynevezett második szintű autonómiával rendelkezik. Ez messze nem jelent teljes önjáróságot, sofőrre továbbra is szükség lesz – miközben olyan, egyelőre csak látványtervek szintjén létező teherautókról is szó esik, amelyeknek vezetőfülkéje sincsen –, de őket nagymértékben segíti majd a beépített technológia bizonyos szituációkban. Például a sávok követésében, vészfékezéskor, vagy a forgalmi helyzethez igazodó, adaptív tempomat (automatikus sebességmegtartó rendszer) révén. Ez nem több, mint amennyi a mai legmodernebb autókban is megtalálható, viszont a Daimler – a kevesebb több jeligére – jóval kevesebb érzékelővel éri el ugyanazt az eredményt, mint más gyártók. Ettől a rendszer egyszerűbben használható és – nem utolsósorban – olcsóbb, mint másoké. Ráadásul a cég további, egyelőre nem részletezett fejlesztéseket ígér, mégpedig hamarosan. Talán még a sorozatgyártás beindítása előtt. Félmilliárd eurója van rá.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Lakáskiadással egészíti ki a jövedelmét a leváltott Paks-ügyi államtitkár

Lakáskiadással egészíti ki a jövedelmét a leváltott Paks-ügyi államtitkár

Az a legfontosabb, ami a tanulónak fontos. És a tanterv, amit ismerünk, nem az

Az a legfontosabb, ami a tanulónak fontos. És a tanterv, amit ismerünk, nem az

Márki-Zay a legszegényebb nagyvárosi polgármester

Márki-Zay a legszegényebb nagyvárosi polgármester

Megérkezett az első piros Skoda troli Budapestre

Megérkezett az első piros Skoda troli Budapestre

A Google 11 milliárd forintért vásárol titokzatos technológiát, aminek a csuklónk örülhet

A Google 11 milliárd forintért vásárol titokzatos technológiát, aminek a csuklónk örülhet

Első fotók: a McDrive-nál bukott le a vadonatúj 8-as Golf

Első fotók: a McDrive-nál bukott le a vadonatúj 8-as Golf