II. Ramszesz ókori egyiptomi fáraó egykori templomához kapcsolódó királyi csarnokot fedeztek fel egy ásatáson a New York-i Egyetem kutatói Egyiptom déli részén, Abüdoszban. Az egyetem régészei a templom alapköveit és festményeket is feltárták.

II. Ramszesz templomát 160 éve fedezték fel. Azóta először kell változtatni az eddigi térképén – hangsúlyozta a felfedezés jelentőségét Musztafa Vaziri, az egyiptomi legfelsőbb Régészeti Tanács főtitkára. Rámutatott, hogy a templom tervezése és melléképületei, ideértve a palotát és a királyi csarnokot, hasonlóak I. Széthi fáraó, II. Ramszesz apjának 300 kilométerrel délebbre található templomának felépítéséhez.

A felfedezés révén új információkhoz juthatnak a tudósok az ókori Egyiptom 19. dinasztiájának uralkodása alatt épült templomokról és azok melléképületeiről.

A feltárt királyi csarnok falai mészkőből épültek, padlóját mészkőcsempék borítják. A kutatók megtalálták egy homokkőoszlop alapjait és homokkő lépcsőfokokat is felfedeztek, amelyen szerepelt II. Ramszesz neve. Előkerültek az egykori csarnok plafonjának darabjai is, amelyen csillagok rajzainak maradványaira bukkantak.

II. Ramszesz a 19. dinasztia harmadik fáraója, az ókori Egyiptom egyik legjelentősebb uralkodója volt, mintegy 3300 évvel ezelőtt uralkodott. Nevéhez fűződik többek között az Abu Szimbel-i két monumentális templom építtetése.

Marabu Féknyúz: Hozzánk már felkészült vírusok érkeznek