hvg.hu

Nemrég jelentették meg a kínai kutatók azt a beszámolót, amelyben az evolúciós kutatás egy igen radikális módját mutatták be.

Darwin óta tudjuk, hogy az ember egy nagyon bonyolult evolúciós folyamatnak köszönhetően volt képes arra, hogy kifejlődjön. A ma élő majmoknak és az embernek azonban volt egy közös őse, ahol azonban valamiért a fejlődés ketté vált, és az agy fejlődésének (is) köszönhetően emberré vált az ember. Hogy ez miért következett be, azt a tudósok sem tudják pontosan, de nagyon szeretnék kideríteni. A kínai kutatók ezért egy forradalmi, ugyanakkor (nem) kicsit ijesztő módszerrel próbálkoznak.

A Kunminigi Zoológiai Intézet szakemberei a National Science Review című tudományos szaklapban jelentettek meg egy tanulmányt, amelyben azt írják, az emberi agy génjeit makákó majmokba ültették, ezzel pedig egy olyan "köztes fajt" hoztak létre, ami sokkal jobb problémamegoldó képességgel bír, mint a társai. És ha ezen a ponton most a Majmok bolygójára gondol, akkor valószínűleg nincs egyedül.