szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elbocsátás közlése sosem egyszerű, bizonyos helyeken tréningezik is a vezetőket, hogyan adják a másik tudtára, hogy itt a vége. Egy új szoftvernek hála már a mesterséges intelligenciára is támaszkodhatnak a cégek, ha gyakorolnának.

Egy Talespin nevű cég szintén nagy lehetőséget lát a mesterséges intelligenciában, ők azonban inkább edukációs célú munkát folytatnak: azt tanítják, hogyan kell emberségesen kirúgni az embert, a tényt, hogy munkája véget ért, minél kisebb fájdalommal a másik tudtára adni.

A vállalat ehhez egy virtuális kollégát is készített, akit Barrynek neveztek el. A programot használóknak VR-sisakot viselve kell beszélgetésbe bonyolódniuk a férfival, majd közölni vele, hogy elbocsátják. Az algoritmust úgy készítették, hogy Barry reagálni is tudjon az elhangzottakra. Adott esetben még sírni is tud, ha olyat vagy úgy mondunk neki, ami ezt válthatja ki belőle.

Talespin
Talespin

Az oktató céllal készült szoftver segít megérteni egyes helyzeteket, s miközben a beszélő maga is tanul, azonnali visszacsatolást kap, hogy milyen hatása van a kimondott szavaknak. A Talespin szerint a beszélgetés rengeteg tapasztalattal látja el a HR-es kollégákat, akik felkészültebben, sokkal emberségesebben állhatnak hús-vér társaik elé.

A mesterséges intelligencia ilyen irányú alkalmazása nem új, az Amazon ugyancsak számítógépes rendszer segítségével válik meg azoktól, akikkel már nem kíván együtt dolgozni. A kereskedelmi cég algoritmusát viszont többször bírálták a munkavállalók, amiért elmondásuk szerint a platform állandóan szemmel követi őket: a program állítólag azt is nézi, hogyan teljesítenek, így szerintük állandó nyomás alatt végzik munkájukat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!