Az Apple eddig kifejezetten tiltotta, hogy az úgynevezett push értesítéseknél hirdetések jelenjenek meg, de ez idén április 30-tól megváltozik: a cég ugyanis átgondolta a dolgot és arra jutott, hogy ide is beengedi a reklámokat – írta a 9to5Mac.
A push értesítésbe ágyazott hirdetések gyakorlatilag azt jelentik, hogy a telefon képernyőjén időről időre marketing céllal készült tartalmak jelenhetnek majd meg. Ez a fajta hirdetési technika nem teljesen új, hiszen több vállalat is használja, de ez Apple eddig nagyon idegenkedett tőle.
[Ez is érdekelheti: Reklámbomba az iOS 13 – állítja egy mérnök]
Azt, hogy miért van erre szükség, a cég nem magyarázta meg, azt viszont közölték, hogy a felhasználók letilthatják a funkciót. Az Apple arra is felhívta a fejlesztők figyelmét, hogy az újdonságot nem tehetik kötelezővé az appokban, vagyis minden esetben lehetőséget kell biztosítaniuk arra, hogy a felhasználók kikapcsolják, ha zavarónak érzik.
A push értesítésekbeli hirdetésekről az új App Store-os irányelvekben is szó esik, ami lényegében a funkció érkezésének újabb megerősítése.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.