Világszerte hatékonyabbá válhat a COVID-19 elleni védekezés a Pécsi Tudományegyetem felfedezésének köszönhetően.

Koronavírus-világjárvány
Már meghaladja az ötmilliót a koronavírussal megfertőzöttek száma a világon, és több mint háromszázezren vesztették életüket a betegség miatt, a járvány gazdasági hatásai pedig felbecsülhetetlenek. A járvány terjedése már több országban lassul, több helyen elkezdték enyhíteni a korlátozásokat, Igyekszünk mindenről tájékoztatni olvasóinkat, tartson velünk, olvassa cikksorozatunkat.

Európában elsőként a Pécsi Tudományegyetem (PTE) virológiai munkacsoportjának szakemberei izolálták a koronavírust egy beteg székletmintájából – mondta az MTI-nek a koronavírus-kutató akciócsoport vezetője. Jakab Ferenc professzor közölte, hogy a Kemenesi Gábor irányításával dolgozó szakemberek felfedezése jelentős tudományos eredmény a koronavírus hazai és nemzetközi kutatásában is, hiszen a vírus jelenlétét a székletben már több kutatócsoport is igazolta molekuláris módszerekkel, de az izolálása Európában még senkinek nem sikerült.

A szakember kiemelte, hogy bár a fertőzés terjedésének legjelentősebb módjának még mindig a cseppfertőzést tartják,

a mostani eredmény ismeretében világszerte hatékonyabbá válhat a vírus elleni védekezés az újonnan bebizonyított terjedési útvonal fokozott kezelésével.

A pécsi kutatóknak korábban sikerült több mintából is izolálni a vírust, valamint meghatározni a teljes genetikai kódját, közvetlenül betegek torokváladékából.

A professzor által vezetett kutatócsoport célja a vírus jobb megismerése, fertőzési és terjedési mechanizmusának vizsgálata, a lehetséges prevenciós lépések felderítése, valamint a hatékony gyógyszer és gyógymódok későbbi kifejlesztése.

Újra lesz igazi CES, de új szabályokkal, nagyobb távolságokkal