szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Google augusztustól nem jeleníti meg azokat a hirdetéseket a mobilos Chrome böngészőben, amelyek túlságosan sokat foglalnak le a telefon erőforrásából.

Alapvetően határozza meg a felhasználói élményt az, hogy milyen hirdetések jelennek meg a weboldalon. A túl sok reklám mellett az is gond, ha egy hirdetés önmagában "túl sok": jelentős adatforgalmat generál vagy nagy számítási teljesítményt vesz igénybe. Ilyenkor a készülék melegszik, az akku jobban merül.

A fejlesztők bejelentése szerint a Chrome böngésző augusztus végétől blokkolni fogja az ilyen hirdetéseket. Ennek értelmében, ha egy reklám megjelenítése túl sok erőforrást fogna le, a Google böngészője egy hibaüzenetet mutat majd.

Google

A Chrome akkor szab gátat a betöltésnek, ha a reklám

  • 4 MB adatforgalmat generál,
  • bármely 30 másodperces időtartam alatt 15 másodpercig dolgoztatja a processzort, vagy
  • összesen 60 másodpercig dolgoztatja a processzort.

A Google szerint a hirdetéseknek alig 0,3 százaléka lépte túl ezeket az értékeket, ám ezek jelentős adatforgalmat generálnak és a processzort is terhelik, így valószínűleg sokan örülnek majd az újdonságnak.

Ha máskor is tudni szeretne a Chrome új funkcióiról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!