Egy brit vezetésű kutatócsoport vizsgálja, hogyan hatottak a koronavírus-világjárvány megállítására hozott korlátozások a vadon élő állatok világára.

Az antropopauza (emberi szünet) kutatását a Nature Ecology and Evolution című folyóiratban vázolták fel.

Az egész világon rengeteg állatot szereltek már fel nyomkövető eszközökkel, úgynevezett biologgerekkel, ezek a világjárvány idején is gyűjtötték az adatokat –tájékoztatott Cristian Rutz, az St Andrews-i Egyetem tudósa, a Nemzetközi Biologger Társaság elnöke. A BBC-nek azt mondta:

"igen értékes kutatási lehetőség előtt állunk, amelyet tragikus körülmények idéztek elő, de úgy gondoljuk, nem szabad kihagynunk".

Azoknak a tanulmányoknak, amelyek az ember jelenlétének és tevékenységének hatásait vizsgálják a vadon élő állatokra, be kell érniük azzal, hogy összehasonlítják a védett és a nem védett területeken található élőhelyeket, valamint tanulmányozzák a természeti katasztrófák utáni vidékeket. A mostani karatén alatt azonban az egész világon ugyanaz ment végbe, nekünk pedig egész idő alatt gyűjtötték az adatokat a jeladóval felszerelt állatok – hangsúlyozta Rutz.