szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Apple a napokban tette kötelezővé, hogy az App Store-ban megjelenő alkalmazások fejlesztői tüntessék fel, milyen adatokat gyűjtenek a felhasználókról. A Facebook szerint ezzel nehéz helyzetbe hozzák a kisebb fejlesztő cégeket.

Évek óta dolgozik azon az Apple, hogy a felhasználókat képbe hozza arról, milyen adatokat gyűjtenek róluk az App Store-ban található alkalmazások, és mire, miként használják fel azokat. E törekvés legutóbbi fejleménye, hogy a vállalat előírta a fejlesztők számára: az alkalmazásuknál adjanak meg minden olyan információt, ami ezekkel az adatokkal kapcsolatos. Ha ezt nem teszik meg, nem lesz lehetőségük frissíteni az appot.

Mindez nemcsak a tájékoztatás miatt fontos: az iPhone- és iPad-tulajdonosoknak ugyanis lehetőségük lesz arra, hogy megmondják, mely hirdetők használhatják az adataikat. A változás érzékenyen érinti az olyan cégeket, amelyek a felhasználói adatokból élnek. Az egyik legnagyobb közülük a Facebook, amely most teljes oldalas újsághirdetésben ment neki az Apple-nek az új szabályozás miatt.

A cég többek között a The Wall Street Journalban, a New York Timesban és a Washington Postban adott fel egy-egy hirdetést, amelyben a kisebb fejlesztőket veszik a védelmükbe. A vállalat azt állítja, ha például egy weboldal nem tud a hirdetésekből bevételt termelni, akkor előbb-utóbb fizetőssé kell tennie a szolgáltatását, amivel végső soron a felhasználók járnak rosszul.

A Facebook úgy látja, ez a változás

drágább hellyé teszi az internetet, és csökkenteni fogja a minőségi tartalmak mennyiségét.

A csörte nem most kezdődött az Apple és a Facebook között. Utóbbi már a változás bejelentése, vagyis a nyári WWDC fejlesztői konferencia óta kritizálta a cég lépését, mert szerintük az a vállalkozások számára egyébként is nehéz időben teszi még nehezebbé a bevételszerzést.

Az Apple egy, a 9to5Mac-nek elküldött közleményben reagált a Facebook hirdetéseire. Mint írták, az egyetlen céljuk az, hogy a felhasználók rendelkezhessenek a saját adataikról.

Eközben a Facebook állítólag egy újabb hirdetés feladását tervezi, amelyben már élesebben fogalmaz. A lap információi szerint ebben az áll majd, hogy az Apple rákényszeríti az akaratát a fejlesztőkre, ami végül a jelenleginél rosszabb hellyé teszi majd az internetet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
6 hónapot töltött egy tó fenekén egy iPhone, de így sem lett baja

6 hónapot töltött egy tó fenekén egy iPhone, de így sem lett baja

Doku360: Imádkozás helyett inkább edzeni fogok a szerzeteseknél

Doku360: Imádkozás helyett inkább edzeni fogok a szerzeteseknél

Döntött az Európai Bizottság, a Microsofté lehet a Doom és a Fallout is

Döntött az Európai Bizottság, a Microsofté lehet a Doom és a Fallout is