szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az uniós bíróság viszont a kínai cégnek adott igazat, mondván: a logók ugyan hasonlítanak, de azért meg lehet őket különböztetni.

A Chanel elvesztette azt a jogi csatát, amit a kínai Huawei ellen indítottak, amiért a cég számítógépes eszközeihez választott logója a divatmárka szerint túlságosan hasonlít az övékre – számolt be róla a BBC.

A Huawei még 2017-ben kért – az unió egészére kiterjedő - védjegyoltalmat az új logójára. A Chanel ellenezte ezt, és keresetet nyújtott be az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalánál (European Union Intellectual Property Office). A szervezet azonban elutasította a Chanel érvelését, arra hivatkozva, hogy a két emblémát azért nem nehéz megkülönböztetni:

A divatmárka viszont nem nyugodott bele a döntésbe és az Európai Unió Bíróságához fordult. Csakhogy ez utóbbi sem fogadta el a fellebbezést, és megint csak kimondták, hogy a logók ugyan valamennyire hasonlítanak, de a “vizuális különbségük” azért jelentős.

A Chanel most is élhet fellebbezéssel, de erről egyelőre nem érkezett hír.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!