szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az uniós bíróság viszont a kínai cégnek adott igazat, mondván: a logók ugyan hasonlítanak, de azért meg lehet őket különböztetni.

A Chanel elvesztette azt a jogi csatát, amit a kínai Huawei ellen indítottak, amiért a cég számítógépes eszközeihez választott logója a divatmárka szerint túlságosan hasonlít az övékre – számolt be róla a BBC.

A Huawei még 2017-ben kért – az unió egészére kiterjedő - védjegyoltalmat az új logójára. A Chanel ellenezte ezt, és keresetet nyújtott be az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalánál (European Union Intellectual Property Office). A szervezet azonban elutasította a Chanel érvelését, arra hivatkozva, hogy a két emblémát azért nem nehéz megkülönböztetni:

A divatmárka viszont nem nyugodott bele a döntésbe és az Európai Unió Bíróságához fordult. Csakhogy ez utóbbi sem fogadta el a fellebbezést, és megint csak kimondták, hogy a logók ugyan valamennyire hasonlítanak, de a “vizuális különbségük” azért jelentős.

A Chanel most is élhet fellebbezéssel, de erről egyelőre nem érkezett hír.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!