14 évnyi működés után, helyi idő szerint kedd éjféltől elérhetetlenné vált a World of Warcraft (WoW) Kínában az amerikai fejlesztő Blizzard, valamint a kínai partnere, a NetEase között kialakult vita miatt – írja a The Guardian.
A 2000-es években népszerűvé vált online szerepjáték több millió aktív felhasználóval rendelkezett az országban, mely egyébként is rövidre fogja a gyeplőt a videójátékok kapcsán.
A Blizzard-NetEase vitájára tavaly novemberben derült fény, amikor a két vállalat nem tudott megállapodni a 14 évvel ezelőtt megkötött licencszerződés megújításának feltételeiről. Kínában ugyanis ahhoz, hogy egy játék elérhető legyen, szükség van egy helyi kiadóra és a kínai kormány engedélyére is. A Blizzard szerint néhány napja kérvényeztek egy hat hónapos szerződéshosszabbítást, amit a NetEase megtagadott. A fejlesztő más cégekkel is tárgyalásokat folytat a visszatéréshez.
Kína állítja, működnek a szankciók: a kormány leszoktatta a gyerekeket az online játékokról
Kína korábban heti három órára korlátozta a 18 éven aluliak online játékidejét, most azonban lehet, hogy puhítja a törvényét.
A szerverek keddi lekapcsolással a Blizzard más címei is elérhetetlenné váltak, például az Overwatch, a Diablo III és a Hearthstone.
A játékosok a Weibo nevű közösségi oldalon szomorúan búcsúztak a játékoktól, ugyanakkor egy esetleges későbbi visszatérés kapcsán jó hír lehet számukra, hogy a Blizzard továbbra is tárolja az adataikat, így ha egyszer mégis visszatérnének a játékok a kínai piacra, ott folytathatják, ahol abbahagyták.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.