A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A Threads kódjában már vannak hirdetésekre utaló nyomok, noha a Meta állítja: egyelőre nem tesztelik a reklámok megjelenítését a platformon. Az viszont biztos, hogy ez nem marad örökké így.
A Meta 2023 júliusában indította el a saját Twitter-riválisát Threads néven, mely decemberben Európában is elrajtolt. Az alapvetően szöveges közösségi oldal az Instagram ernyője alatt jött létre: a regisztrációhoz követelmény egy Instagram-fiók, a főbb adatokat is onnan emeli át a platform, bár a későbbiekben jellemzően külön működik tovább a két felület.
Van azonban egy jelentős különbség: míg az Instagramon gyakorlatilag mindenhol hirdetések vannak, a Threads még így bő egy év múltán is teljesen reklámmentes. Ami felhasználói oldalról örvendetes, de nincs ingyen ebéd, ugyebár. Hogy ez miért van így még ennyi idő után is, arra sokféle magyarázat lehet, de a jelek szerint nem is fog így maradni, a Meta ugyanis már megkezdte a reklámmegjelenítés előkészítését a Threadsen is.
Alessandro Paluzzi, aki gyakran szúr ki kiadás előtt álló funkciókat az egyes appokban, ezúttal is szemfüles volt, és rá tudta kényszeríteni a Threads mobilalkalmazást arra, hogy egy bejegyzés szponzoráltként jelenjen meg a platformon. Megállapításait publikálta is:
Palluzzi mellett több más szakember is talált hasonló nyomokat a Threads kódjában. Ez persze nem jelenti azt, hogy a reklámok holnap már meg is fognak jelenni a platformon, de az leszűrhető ebből, hogy a Metánál már kísérleteznek vele a mérnökök.
A TechCrunch megkereste a techóriást az ügyben. Alec Booker, az Instagram szóvivője közölte: jelen pillanatban nem tesztelik a hirdetéseket a Thredsen, és nincs is arra vonatkozó idővonaluk, hogy monetizálják a platformot.
Mark Zuckerberg Meta-vezér is hasonlókat mondott korábban a befektetőknek, kiemelve, hogy előbb le kell fektetni az alapokat, és ki kell építeni a lehető legnagyobb felhasználói bázist – csak ezután lehet rákanyarodni a bevételszerzésre.
Az Instagram vezetője, Adam Mosseri pedig úgy nyilatkozott áprilisban, hogy egyértelműen tervben van a reklámok megjelenése a Threadsen. Ez logikus – egy ilyen platform fejlesztése és működtetése is jelentős összegeket emészt fel, arról nem is beszélve, hogy a Meta sem szeretetszolgálat. A céljuk a bevételszerzés, ehhez pedig a legrövidebb út az, hogy hirdetéseket tesznek a platformra.
Dacára annak, hogy az Instagram szóvivője tagadta, a jelek szerint az alapok már megvannak a Threads kódjában ehhez, és csak idő kérdése, hogy mikor élesíthetik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
Közéjük Charles Leclerc fért be.