A Threads kódjában már vannak hirdetésekre utaló nyomok, noha a Meta állítja: egyelőre nem tesztelik a reklámok megjelenítését a platformon. Az viszont biztos, hogy ez nem marad örökké így.
Van azonban egy jelentős különbség: míg az Instagramon gyakorlatilag mindenhol hirdetések vannak, a Threads még így bő egy év múltán is teljesen reklámmentes. Ami felhasználói oldalról örvendetes, de nincs ingyen ebéd, ugyebár. Hogy ez miért van így még ennyi idő után is, arra sokféle magyarázat lehet, de a jelek szerint nem is fog így maradni, a Meta ugyanis már megkezdte a reklámmegjelenítés előkészítését a Threadsen is.
Alessandro Paluzzi, aki gyakran szúr ki kiadás előtt álló funkciókat az egyes appokban, ezúttal is szemfüles volt, és rá tudta kényszeríteni a Threads mobilalkalmazást arra, hogy egy bejegyzés szponzoráltként jelenjen meg a platformon. Megállapításait publikálta is:
And here is how sponsored posts will appear on #Threads, with a “Sponsored” label next to the username. pic.twitter.com/agI6Ad7h3q
Palluzzi mellett több más szakember is talált hasonló nyomokat a Threads kódjában. Ez persze nem jelenti azt, hogy a reklámok holnap már meg is fognak jelenni a platformon, de az leszűrhető ebből, hogy a Metánál már kísérleteznek vele a mérnökök.
A TechCrunch megkereste a techóriást az ügyben. Alec Booker, az Instagram szóvivője közölte: jelen pillanatban nem tesztelik a hirdetéseket a Thredsen, és nincs is arra vonatkozó idővonaluk, hogy monetizálják a platformot.
Mark Zuckerberg Meta-vezér is hasonlókat mondott korábban a befektetőknek, kiemelve, hogy előbb le kell fektetni az alapokat, és ki kell építeni a lehető legnagyobb felhasználói bázist – csak ezután lehet rákanyarodni a bevételszerzésre.
Immáron szinte bárki aktiválhatja a decentralizációt a Threads közösségi oldalon, így akár Mastodonon és más platformokon is láthatók lehetnek a bejegyzések.
Az Instagram vezetője, Adam Mosseri pedig úgy nyilatkozott áprilisban, hogy egyértelműen tervben van a reklámok megjelenése a Threadsen. Ez logikus – egy ilyen platform fejlesztése és működtetése is jelentős összegeket emészt fel, arról nem is beszélve, hogy a Meta sem szeretetszolgálat. A céljuk a bevételszerzés, ehhez pedig a legrövidebb út az, hogy hirdetéseket tesznek a platformra.
Dacára annak, hogy az Instagram szóvivője tagadta, a jelek szerint az alapok már megvannak a Threads kódjában ehhez, és csak idő kérdése, hogy mikor élesíthetik.
Bozó Szabolcsot a bátyja beszélte rá, hogy tegye fel a képeit az Instagramra – és megtörtént a csoda. A 33 éves amatőr alkotó ma befutott művész, olyanok veszik a képeit, akiket korábban, csaposként, legfeljebb kiszolgálhatott volna.