szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Kína a mérete miatt a világ egyik legcsábítóbb piaca a nagy okostelefon-gyártók számára. Az Apple is rengeteg iPhone-t értékesít itt, azonban veszélybe került a korábban oly magas piaci részesedése.

Az első helyről visszaesni a harmadikra nem túl vidám, és az Apple-nek is szembesülnie kellett ezzel, miután kijöttek a tavalyi év utolsó negyedéves kínai eladási statisztikái.

A Counterpoint Research jelentése szerint az iPhone-szállítmányok 18,2 százalékkal estek vissza 2024 utolsó negyedévében az előző év hasonló időszakához képest. Ez a csökkenés 17,1 százalékos piaci részesedést eredményezett az Apple számára, és így a Huawei (18,1 százalék) és a Xiaomi (17,2 százalék) mögé került.

Egy évvel ezelőtt, az utolsó negyedévben még az Apple-é volt a vezető pozíció, akkor a piac 20,2 százalékát birtokolta. A Huaewei-jel szembeni amerikai embargó bevezetése óta a mostani az első alkalom, hogy az Apple-t lekörözik a kínai vetélytársak – jegyzi meg a MacRumors.

CounterPoint Research

Az Apple csökkenő teljesítményét több dologgal is magyarázzák. Többek között a hazai márkák fokozott versenyének és annak, hogy az Apple nem tudta behozni a régióba az Apple Intelligence-t, a kínai szabályozási megkötések miatt. Sokat nyom a latban a Huawei erőteljes növekedése a negyedik negyedévben – éves szinten 15,5 százalékkal –, ami nagyrészt a Mate 70 zászlóshajója és a középkategóriás Nova 13 sorozat mesterséges intelligencia funkcióinak köszönhető.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!