A csendet nem is a Nintendo, hanem az Nvidia törte meg, ami a Switch 2 GPU-ját fejlesztette. A cég szavai szerint az eredeti Switchez képest 10-szeres a grafikai teljesítmény, ami látványos előrelépést jelent. Az Nvidia fejlesztésű processzorról azt írják, dedikált RT- és Tensor-magokat tartalmaz, a mesterséges intelligencia által vezérelt fejlesztések mellett.
Az Eurogamer összegzése szerint a Tensor-magok az MI-alapú grafikáért felelnek, fenntartva az alacsony energiafogyasztást. Az RT-magok pedig a játékokon belüli realizmusért, például a természetes tükröződések megjelenítéséért felelnek.
Maradnak a fizikai játékkártyák a Nintendo új konzoljánál is, ugyanakkor sok esetben egészen máshogy fognak működni, mint eddig.
Az Nvidia azt is megerősítette, hogy a HDR- és az MI-felskálázás is támogatott a DLSS révén, valamint a 4K is (külső megjelenítőn). Utóbbinál viszont nem ismert, hogy mi a maximum képkockaszám. Full HD esetében azonban 120 fps a plafon kézikonzol-módban.
Hogy a tízszeres grafikai teljesítménynövekedés mennyiben helytálló, azt majd a későbbi tesztek segítenek majd eldönteni, de az már a bemutató során kiderült, hogy a játékok sokkal szebben futhatnak majd az új konzolon, amit június 5-től lehet majd megvásárolni.
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.