szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Rengeteg YouTube-fiókra került lakat az év első három hónapjában, de van magyarázat a dologra.

Közreadta legújabb jelentését a Google fenyegetéselemző csoportja (TAG), mely a 2025 első negyedévében észlelt, valamint felszámolt, koordinált befolyásolási kampányokról értekezik.

A friss jelentés szerint a Google TAG három hónap leforgása alatt 23 267 YouTube-fiókot számolt fel.

Mint a Neowin hozzáfűzi, a TAG Bulletin egy negyedévenként megjelenő jelentés, amit a Google oszt meg évek óta, hogy informálja a közvéleményt a platformjait (Google News/Ads, YouTube stb.) kihasználó rosszindulatú szereplőkről. A jelentés betekintést nyújt a geopolitikai konfliktusok, választások és regionális feszültségek narratíváinak terjesztésére törekvő online befolyásolási kísérletek világába.

Ha bosszantják a reklámok a YouTube-on, van egy rossz hírünk: még idegesítőbbek lesznek

Újfajta reklámelhelyezési gyakorlat jön a YouTube-ra, a létező legbosszantóbb pillanatban fogják félbeszakítani a tartalmat.

A most felszámolt YouTube-csatornák számos országhoz voltak kapcsolhatók, de Kína kiemelkedik: az első negyedévben összesen 15 800, Kínához köthető csatornát számolt fel a Google. Emellett Azerbajdzsánhoz, Oroszországhoz, Németországhoz, Nigériához és Romániához köthető csatornákra is lesújtott a Google radírja – ami januárban volt a legaktívabb, akkor 14 600 csatornát törölt. (Februárban több mint 4000, márciusban pedig bő 4600 csatornára került lakat.)

Egyúttal a Google számos domain megjelenését is blokkolta a News hírszolgáltatásában, mert az elemzéseik szerint összehangolt befolyásolási kísérletekkel lehetett összefüggésbe hozni őket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!