szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az ELMŰ Hálózati Kft. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellátási területén élő ügyfelek júniusban és júliusban változásokat tapasztalhatnak az ügyintézésben: hosszabb átfutási idők, a megszokottnál később érkező számlák várnak rájuk. Ennek oka, hogy az E.ON Hungária Csoport egységesíti informatikai rendszereit.

Az átállás a Budapesten és Pest megye nagy részén működő ELMŰ Hálózati Kft. minden ügyfelét, míg az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ügyfeleit korlátozottan érinti.

Az E.ON csütörtöki közleménye szerint június 29-étől megszűnik az ELMŰ Hálózati Kft. ügyfelei által használt online ügyfélszolgálat. Hamarabb, már június 20-ától nem lesz elérhető az E.ON Hálózat mobilapp. Az egységesítést követően, július 10-étől az E.ON budapesti és Pest megyei ügyfelei is az eon.hu/ugyintezes online ügyfélszolgálati oldalon, illetve az E.ON Ügyfélszolgálat alkalmazásban intézhetik ügyeiket.

Az applikáción keresztül végzett éves fényképes leolvasásra az átállási időszakban nem lesz lehetőség; a leolvasás időpontjának módosításáról az E.ON e-mailben küld tájékoztatást az érintett ügyfeleknek.

Az átállást követően az ELMŰ Hálózati Kft. ügyfeleinek bizonyos azonosítói is megváltoznak, nem változik a mérő gyári száma és a mérési pont azonosító száma (POD). Az ügyintézés során minden esetben a mérési pont azonosító számára (POD) lesz szükség, amely a számla 3. oldalának bal felső sarkában található, HU000-val kezdődő, 33 karakterből álló azonosító – közölte a vállalat.

Az egységes rendszer kialakítása érdekében 2025. június 20. és július 15. között nem készül rendszerhasználati díj számla (RHD) azon ügyfeleknek, akik a rendszerhasználati díjat külön fizetik az ELMŰ Hálózati Kft. számára. Esetükben az átállás utáni első számla várhatóan később érkezik, és az is előfordulhat, hogy a szokásosnál hosszabb időszak fogyasztását tartalmazza. Júliustól megváltozik az ELMŰ Hálózati Kft. bankszámlaszáma, ezért utalás előtt ellenőrizni szükséges az aktuális számlán a bankszámlaszámot.

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. felhívja a Budapesten és Pest megyében élők figyelmét, hogy az átállási időszakban az elszámoló számla alapját képező éves leolvasási adatok, valamint az okosmérővel rendelkezők június havi elszámoláshoz szükséges adatai az E.ON-tól a szokottnál később érkeznek az MVM rendszerébe, ezért azon ügyfelek, akiknek 2025. június 22. és július 15. közé esik az éves leolvasási időszaka, vagy okosmérővel rendelkeznek, akár 3 hetes csúszást is tapasztalhatnak az elszámoló számla érkezésében. Az érintett ügyfeleket az MVM Next e-mailben és postai úton érkező levélben is tájékoztatja, többek között az egybecsúszó számlák fizetési rendjéről, a halasztott fizetési lehetőségről.

Az ELMŰ Hálózati Kft. által felvett új bekapcsolási igények és mérőcserék feldolgozása június 14-étől szünetel. A korábban rögzített bekapcsolási igények folyamatában azonban nem történik változás. A HMKE (háztartási méretű kiserőmű) és új bekapcsolási igények július 1–15. között a folyamatkövető felületen nem lesznek elérhetők, az időszak végén új azonosítókkal jelennek meg a rendszerben. Új bekapcsolási igény esetén a határidők is változhatnak.

Június 28-ától az általános tájékoztatás és igénybejelentés benyújtása lehetséges, de a számlázás és folyószámla-kezelés korlátozott lesz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!