A mesterséges intelligenciával generált, úgynevezett deepfake-tartalmak egyre gyakrabban személyesítenek meg hírességeket, hogy a nevükben, az arcukat és hangjukat imitálva hajtsanak végre csalásokat.
Ez a probléma leggyakrabban a közösségi médiában jelentkezik, és a Meta Oversight Boardja is úgy véli, hogy a cég túlságosan megkönnyíti a csalók dolgát. Márpedig, ha ez a testület is hangot ad ennek a problémának, annak súlya van.
Egy esetben például egy online játék Ronaldo Nazário visszavonult brazil labdarúgó MI-generált videóját használta a cím népszerűsítésére. A testület szerint a hirdetés „nyilvánvaló jeleit mutatta annak, hogy átverés”, de a Meta még akkor sem volt hajlandó törölni, amikor már több mint 50 alkalommal jelezték a cégnek: ez bizony átverés.
A techóriás később törölte a hirdetést, ám az alapjául szolgáló Facebook-posztot nem – egészen addig, míg az Oversight Board bele nem kezdett az ügy kivizsgálásába. Mire ez megtörtént, már több mint 600 ezer megtekintést hozott össze a hirdetés – részletezi az Engadget.
A felügyelő testület alapvető hibákra világít rá abban, ahogyan a Meta hozzááll a celebeket és közszereplőket érintő, bejelentett csalások moderációjához. Egyúttal egy ajánlást is megfogalmaztak a Metának, melyben sürgetik a céget, hogy változtasson a belső irányelvein – például képezze ki a tartalomellenőröket arra, hogyan ismerhetik fel az MI-manipulált tartalmakat.
A Meta szóvivője szerint a testület „számos állítása egyszerűen pontatlan”, és felhívta a figyelmet egy tavaly megkezdett tesztre, amely arcfelismerést alkalmaz a celebeket érintő csalások kiszűrésére.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.