Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Repkednek a nagyobbnál nagyobb számok a kínai gyártók okostelefon-akkujainak kapacitásával kapcsolatban. Valószínűleg az Apple, a Samsung és a Google is képes lenne ilyeneket gyártani, azonban mégsem teszik, és ennek jó oka van. És ez nem a helyhiány.
Kínában a prémium okostelefonok akkumulátor-kapacitását jövőre már a 7000 mAh felé tolják, viszont az országon kívüli változatoknak ennél jóval kisebbel kell beérniük. De vajon miért? A választ illetően egy megbízható netes tippadót (@UniverseIce) idéz a GizmoChina.
A forrás szerint a különbség olyan szabályozásokból ered, mint az amerikai szövetségi közlekedési rendelet (US Federal Transportation Regulation 49 CFR 173.185), amely a lítium-ion akkumulátorcellák kapacitását 20 Wh-ra (körülbelül 5000 mAh-ra) korlátozza, hogy elkerüljék a 9. osztályú „veszélyes áru” kategóriába sorolást, ami növeli a szállítási költségeket. Hasonló EU-s korlátozások magyarázhatják a kisebb akkumulátorokat, bár a részletek továbbra sem tisztázottak.
Vannak ugyan kerülő megoldások, mint például a OnePlus 13 kétcellás akkumulátora (6000 mAh), hiszen ezek a készülékek cellánként 20 Wh alatti kapacitással rendelkeznek, de az összesített kapacitásuk nagyobb. Viszont mivel Kína 2026-os zászlóshajói állítólag 7000 mAh-snál is nagyobb akkumulátorokkal készülnek, a nyugati piacokkal szembeni különbség tovább növekedhet, hacsak a szabályozások nem változnak.
Jogosan merülhet fel ezek után a kérdés: vajon a kínai okostelefonok a maguk nagyobb kapacitású akkujaival veszélyesebbek, mint az Európába vagy az Egyesült Államokba szánt telefonok? Kevésbé biztonságosak, mint globális vetélytársaik? A GizmoChina szerint nem feltétlenül.
A szabályozási aggályok ellenére a legfrissebb adatok nem mutatják, hogy több volna az akkukkal kapcsolatos baleset ezeknél a telefonoknál. Sőt, számos közelmúltbeli incidens a Samsung zászlóshajóit érintette, annak ellenére, hogy akkumulátoraik bőven az úgynevezett „biztonságos” méretkorlátokon belül vannak. Úgy tűnik, a jelenlegi amerikai és uniós korlátozások inkább az elavult szabványokról szólhatnak, mintsem a valós kockázatokról.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.