A közösségi médiában egyre komolyabb problémát jelent, amikor egy tartalmat – legyen az szöveges, képi, videós – sokadjára is újraosztanak a felhasználók. Így egy ponton túl már lehetetlen visszakövetni, hogy ki a „jogos tulajdonos”, azaz az, aki létrehozta azt. Ez a YouTube-on, az Instagramon, a TikTokon, valamint a Facebookon is gond, a teljesség igénye nélkül.
A YouTube már lépett az ügyben, és most a Facebookon a sor: a Meta kötelékébe tartozó közösségi oldal a napokban kesztyűt húzott, és bejelentette: elkezdi kisöpörni azokat a profilokat, amelyek „nem eredeti” tartalmakat osztanak meg a platformon. Tehát mások fotóit, videóit, szövegeit osztják meg sajátjukként.
A Meta közlése szerint az idei évben már csaknem 10 millió olyan profilt söpörtek ki, amelyek nagy tartalomgyártóknak adták ki magukat. Emellett 500 000 olyan fiókra is lakat került, amelyek a cég megítélése szerint „spamszerű viselkedést”, vagy „hamis elérést” mutatott.
Hasonlóan a YouTube-hoz, a Facebook sem fogja büntetni azokat, akik mások tartalmaival foglalkoznak – tehát például a reakcióvideókra sem csapnak le. A fókuszban inkább a már említett gond, avagy mások tartalmainak állandó újraposztolása áll, részletezi a TechCrunch.
A rendszerrel visszaélő fiókok birtokosai először elveszítik a hozzáférésüket a bevételszerzési programokhoz, és csökkentik a bejegyzéseik elérését is. Amikor a Facebook duplikált videókra bukkan, szintén csökkenti a másolatok elérését, hogy az eredeti alkotó felé terelődjön a nézettség.
Sőt, a cég egy olyan rendszert is tesztel, ami a duplikált videókhoz olyan hivatkozásokat rendel hozzá, amelyek az eredeti tartalomra irányítják a felhasználókat.

A Meta közleményéből az is kiolvasható, hogy a cég a mesterséges intelligenciával generált hamis videók garmadájával is szeretne kezdeni valamit. A pontos metódus ugyanakkor egyelőre nem ismert, a lényeg, hogy az adott tartalom legyen a felhasználó sajátja.
A változtatásokat fokozatosan vezetik be a következő hónapokban, pontos menetrend nincs – ennek oka részben az, hogy a Meta időt hagy az átállásra a felhasználóknak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.