szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Ted Dabney és  Nolan Bushnell 1971-ben találta ki a világ első, pénzérmével működő elektronikus (akkor még nem...

Ted Dabney és  Nolan Bushnell 1971-ben találta ki a világ első, pénzérmével működő elektronikus (akkor még nem létezett a „számítógépes” kifejezés) játékát, ami a Computer Space névre hallgatott. Bár előtt is léteztek már játékok, ezekkel azonban csak a MIT és hasonló helyek laboratóriumaiban játszadozott pár programozó zseni (mellesleg ők maguk írták a játékokat, amikkel játszottak).  

Az első számítógépes játék az 1952-ben A. S. Douglas által az EDSAC gépre írt „tic-tac-toe” átírat volt. Az igazi számítógépes játékok, amiket már a nagyközönség is élvezhetett a Computer Space játékgéppel kezdődtek, amit 1972-re már megismert és megszeretett a közönség, dobálták is bele az érméket rendesen. Innen számoljuk a számítógépes/konzolos/játékgépes ipar születését – idén negyven éves ez az izgalmas iparág. Hosszú utat tett meg kevesebb, mint fél évszázad alatt, de végül csak eljutottunk az apró fehér pöttyöktől és bippegő hangeffektusoktól egészen a Skyrim virtuális világáig! Érdekes utazás volt, kíváncsian várjuk a következő évtizedeket!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!