Boldog szülinapot - 40 éves a számítógépes játékipar

Ted Dabney és  Nolan Bushnell 1971-ben találta ki a világ első, pénzérmével működő elektronikus (akkor még nem...

  • techline.hu techline.hu
Boldog szülinapot - 40 éves a számítógépes játékipar

Ted Dabney és  Nolan Bushnell 1971-ben találta ki a világ első, pénzérmével működő elektronikus (akkor még nem létezett a „számítógépes” kifejezés) játékát, ami a Computer Space névre hallgatott. Bár előtt is léteztek már játékok, ezekkel azonban csak a MIT és hasonló helyek laboratóriumaiban játszadozott pár programozó zseni (mellesleg ők maguk írták a játékokat, amikkel játszottak). 

Az első számítógépes játék az 1952-ben A. S. Douglas által az EDSAC gépre írt „tic-tac-toe” átírat volt. Az igazi számítógépes játékok, amiket már a nagyközönség is élvezhetett a Computer Space játékgéppel kezdődtek, amit 1972-re már megismert és megszeretett a közönség, dobálták is bele az érméket rendesen. Innen számoljuk a számítógépes/konzolos/játékgépes ipar születését – idén negyven éves ez az izgalmas iparág. Hosszú utat tett meg kevesebb, mint fél évszázad alatt, de végül csak eljutottunk az apró fehér pöttyöktől és bippegő hangeffektusoktól egészen a Skyrim virtuális világáig! Érdekes utazás volt, kíváncsian várjuk a következő évtizedeket!

Milyen hatása lehet az új, 3 százalékos kamatozású lakásvásárlási hitelnek?

Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.