Kína első anyahajója: kiderült, mit gyakorolnak a pilóták

Folyik a leszállást és felszállást gyakorló kiképzés Kína első repülőgép-hordozóján, a Liaoningen - erősítette meg első ízben hétfőn a védelmi minisztérium.

  • MTI MTI
Kína első anyahajója: kiderült, mit gyakorolnak a pilóták

A pilóták kiképzésére utaló jelentés közli, hogy a vadászgépekkel az érintéses átstartolást gyakorolják, ami azt jelenti, hogy a hajó fedélzetét érintve a gépek - megállás nélkül - ismét a magasba emelkednek.

AP / Zha Chunming

A kiképzésről szóló első közleményt az után adták ki, hogy az interneten olyan fotók láttak napvilágot, amelyeken a J-15-ös, repülőgép-hordozóra telepíthető, szárazföldi és vízi támadásra bevethető kétüléses harci gépek voltak láthatók. A J-15-ös ezen változatait ugyanaz a Shenyang Aircraft Corporation (SAC) gyártja, amely a napokban próbarepülést végzett J-31-es "lopakodót" is. A vadászgépet az orosz Szu-33-asról másolták le a kínaiak, mint számos saját gyártmányú fegyverüket.

A Global Times című napilap által megszólaltatott szakértő szerint ez a kezdeti tréning utolsó szakasza egy repülőgép-hordozó pilótáinak kiképzési folyamatában. A cél, hogy a leszállás esetleges akadályoztatása esetén a pilóták megfelelően tudják kezelni a helyzetet, elkerüljék a balesetet, csökkentsék a helyzet váratlanságából és a félelemből keletkező kockázatot.

Jin Csuo ellentengernagy egy közelmúltbéli televíziós interjúban arról beszélt, hogy a haditengerészet további repülőgép-hordozók építésére készül, továbbá az ezekhez szükséges vadászrepülőgépek fejlesztésére, valamint új tengeralattjárók, rombolók és fregattok hadrendbe állítására.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.