Trump vámháborúja nagyhatalmi présbe szorította a mindig lavírozó Indiát
Az Indiára kiszabott magas amerikai vámok alááshatják a két ország közeledését, aminek Kína és Oroszország is csak örülhet.
Felmentette szerdán egy spanyol bíróság az ország történetének legsúlyosabb környezeti katasztrófáját okozó tankhajóbaleset, a Prestige hajótörése ügyében indított per három vádlottját.
A 77 ezer tonna nyersolajat szállító, bahamai zászló alatt közlekedő, 26 éves tartályhajó 2002. november 13-án kapott léket egy viharban Spanyolország északnyugati partjainak közelében, majd hat nappal később kettétört és elsüllyedt.
A baleset nyomán az óceánba ömlött körülbelül 50 ezer tonnányi nyersolaj mintegy 1700 kilométer hosszan szennyezte be mindenekelőtt Spanyolország, valamint Portugália és Franciaország tengerparti szakaszát. A balesettel kapcsolatban a spanyol hatóságok felelőssége is felmerült, miután a már kettétört tankert arra utasították, távolodjon el a partoktól. Ezt a parancsot a hajó kapitánya eleinte megtagadta, és egy kikötő felé akarta venni az irányt. A baleset után a spanyol kormánynak azt vetették a szemére, hogy ezzel a vitatott döntéssel tovább súlyosbította az olajszennyezés következményeit.
Az ügyben eljáró La Coruna-i törvényszék szerdán felmentette Aposztolosz Manguraszt, a hajó görög kapitányát, a szintén görög Nikolaosz Argiropuloszt, a Prestige főgépészét, valamint a hatóságokat a vádlottak padján egyedül képviselő José Luis López Sorsot, a spanyol kereskedelmi flotta akkori igazgatóját is, akikre az ügyészség egyenként 5-től 12 évig terjedő börtönbüntetés kiszabását kérte.
Juan Luis Pía, a bíróság elnöke az ítélet indoklásakor azt mondta: büntetőjogilag senki nem vonható felelősségre a 11 évvel ezelőtti katasztrófa miatt. A balesetet szerkezeti hiba okozta, amelynek az eredetét senki nem tudja pontosan meghatározni - tette hozzá. A kapitányt ugyanakkor kilenc hónap felfüggesztett börtönre ítélték azért, amiért a hajótöréskor nem tett azonnal eleget a kapott utasításoknak. A bíróság a hatóságok felelősségét is vizsgálta, és megállapította, hogy nem idéztek elő katasztrófát, csak próbálták megoldani a helyzetet.
A baleset nyomán több tízezer madár pusztult el a szennyezett partszakaszokon, és ideiglenesen a halászatot is be kellett szüntetni. A katasztrófa okozta kár teljes nagyságát 4 milliárd euróra becsülik. A per negyedik vádlottja, a hajó egyik Fülöp-szigeteki másodtisztje, jelenleg is szökésben van.
Az Indiára kiszabott magas amerikai vámok alááshatják a két ország közeledését, aminek Kína és Oroszország is csak örülhet.
Az alig egy héten belüli, immár negyedik esetről, ami még szombaton történt, egy fideszes fővárosi politikus tett közzé videót.
Horváth László nem ellensége a fesztiváloknak úgy általában, vannak köztük jók is, például az MCC Feszt.
A miniszterelnök üzent: „Kijev, Brüsszel, Tisza – együtt akarják megbuktatni a magyar kormányt”, de ezt nem hagyja szó nélkül.
Az elnök rajongója, Laura Loomer aktivistaként szenteli az életét annak, hogy leleplezze azokat, akik nem eléggé lojálisak Trumphoz.
Árvízvédelem, Budapest–Belgrád vasútvonal és kórházfejlesztés.