szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

A volt kommunikációs igazgató elismerte, hogy ő bérelte fel azt a pr-céget, amely aztán lejáratta a Facebook bírálóit, de szerinte túllőttek a célon.

Korábban írtunk róla, hogy a magyar kormányéhoz hasonló módszerrel igyekezett elterelni a figyelmet botrányáról a Facebook: a vállalat a New York Times cikke szerint még egy pr-ügynökséget is felbérelt, hogy Soros György ügynökeinek bélyegezzék a kritikusokat. A lap szerint a Facebook 2016-ban alkalmazta igazán lejárató eszközét, amikor az orosz befolyásolás miatti elnökválasztás során a fél világ rájuk figyelt.

Az ügyben végül a vállalat volt kommunikációs vezetője vállalta a felelősséget. Elliot Schrage elismerte ugyan, hogy megrendelést adott le a Definers tanácsadó cégnek, hogy kutakodjon a vállalat bírálói, köztük Soros György után, de azt állította, a Definers túllőtt a célon a lejáratással.

Scharge szerda este a Facebookon jelentette be, hogy őt terheli a felelősség. Lépéseire már kedden magyarázatot adott a vállalat alkalmazottaihoz intézett üzenetében, de a Facebook kivárt ennek nyilvánosságra hozatalával.

A volt kommunikációs vezető egy évtizeden át dolgozott a Facebooknál, idén júniusban jelentette be távozását. Beismerő bejegyzésére reagálva Sheryl Sandberg, a Facebook vezérigazgató-helyettese is bűnbánatot tanúsított, jelezve, hogy az ő felelőssége a Facebook kommunikációs csapatának ellenőrzése. Ugyanakkor azt állította, hogy a NYT leleplező cikkének olvasásakor újdonság volt számára a Definers említése, és meg kellett kérdeznie munkatársait, hogy értesítették-e őt valaha az együttműködésről. Mint kiderült, néhányszor szerepelt a cég neve a neki küldött munkadokumentumokban és levelekben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

A Facebook az új Fidesz? Lejárató sorosozó kampányt fizetett

A magyar kormányéhoz hasonló módszert alkalmazva igyekezett elterelni a figyelmet aktuális botrányairól a Facebook, mely a The New York Times egy cikke szerint egy pr-ügynökséget is felbérelt, hogy a hangoskodókat Soros György ügynökeinek bélyegezze.