A kirobbanó indiai–pakisztáni konfliktus súlyos hatással van a légi közlekedésre is, számos járatot töröltek, a repterek felfüggesztették a működésüket, és a polgári repülők messzire kerülik a határt.

Nulladik lépésként a két ország kölcsönösen lezárta a légterét egymás előtt. Az érintett társaságok kénytelenek voltak törölni a járataikat. India legnagyobb légitársasága, az IndiGo például 165 járatot függesztett fel 11 helyszínről a fegyverropogás miatt. A törölt járatok között vannak olyanok is, amelyek a vitatott hovatartozású Kasmír India által ellenőrzött részét érintették volna. A légitársaság több mint napi kétezer járatot üzemeltet, és a részvényeinek sem tett jót a konfliktus. Hasonló arányú megbénulásról számoltak be az Air India, a SpiceJet és az Air India Express légitársaságok is.
A belföldi járatok mellett a folyamatok fájnak a nyugatiaknak is. A nemzetközi, menetrend szerinti társaságok, mint a Lufthansa, az Air France, a British Airways vagy az Emirates mind kénytelen kerülni. A meghosszabbodó útvonalak pluszidővel és -üzemanyagköltséggel járnak. Az India és Észak-Amerika közötti járatoknak tankolómegállót kellett beiktatniuk, ami akár négy órával is meghosszabbíthatta az utazást. A legnagyobb vesztesek azonban az ázsiai légitársaságok voltak. Többük, például a tajvani China Airlines és a Korean Air szerdán közölte, hogy átirányítja vagy törli az Európába tartó és onnan induló járatait – írja a Reuters.
Az átirányított forgalom túlnyomó része az Arab-félsziget felé vette az irányt. Omán, az Egyesült Arab Emírségek és Kuvait felett megszámlálhatatlanul sok gép halad át, ami túlterhelheti a légteret.
Mostanra közel két tucat indiai és pakisztáni reptér függesztette fel működését, míg több másik korlátozott kapacitással kénytelen működni.
A légi közlekedésre nem csupán a kinetikus fegyverek jelentenek veszélyt, hanem az elektronikus hadviselés és navigációs jelzavarás miatt a puhább rendszerek is ki vannak téve.