Lehet, hogy tisztább a levegő, de már ez is baj
Kutatók szerint mivel kevesebb szennyező részecske van a levegőben, több napfény éri el a Föld felszínét, és ez kihat majd az időjárásra.
Kutatók szerint mivel kevesebb szennyező részecske van a levegőben, több napfény éri el a Föld felszínét, és ez kihat majd az időjárásra.
Január 1-jétől ne keressen se nejlonzacskót, se műanyag tasakot a zöldségeknek vagy a péksüteményeknek a boltokban: az EU által előírtakon felül is betiltana a magyar kormány egyszer használatos műanyagtermékeket.
Annyi divatárucikk torlódott fel a kikötői konténerekben, hogy már nem tudják őket hova tenni. Mivel eladni nem tudják őket, lehet, meg fogják ezeket semmisíteni.
Szolidaritás, a munka radikális újraértelmezése és demokratikus társadalom: több mint ezer, a nemnövekedéshez különböző szállal kötődő ismert tudós, szakértő, politikus, aktivista és művész támogatja azt a nyílt levelet, ami a gazdaság átalakítását szorgalmazza.
Európa-szerte egyre súlyosabb az aszály, víz nélkül pedig nincs sem élet, sem élelmiszer, legalábbis olcsó, biztonságos és bőséges semmiképp. Az egyre hevesebb és gyakoribb esőzések pedig csak tovább rontanak a helyzeten.
Egyelőre nincs jele a tavalyihoz hasonló algásodásnak sem.
Míg Európában legalább foglalkoznak a kérdéssel az olaj- és földgázipari cégek, addig egy kutatócsoport szerint az Egyesült Államok tucatnyi iparági szereplője még csak vállalásokat sem tesz.
A koronavírus-járvány miatti korlátozásoknak köszönhetően csökkent az energiafogyasztás, soha nem látott mélységekben az olaj ára. Akár egy „most vagy soha” helyzetben is lehetnénk, hogy végleg leszámoljunk a fosszilis tüzelőanyagokkal. De vajon bekövetkezik ez? Vezető hazai szakértőket kérdeztünk meg arról, hogy milyen jövőt jósolnak az olajiparnak és a fosszilis tüzelőanyagoknak.
A Bartók Béla út és a Tétényi út egyes szakaszain kialakított sávokról várják a közlekedők véleményét.
Összesen 11 kerékpárútra lehetett szavazni, a legtöbb voksot a Tatabánya–Tata szakasz kapta.
Egyre közelebb lehetünk egy újonnan publikált kutatás szerint a klímaváltozásnak ahhoz a pontjához, ahonnan nincs visszaút.
A balaton északi partján és a Budapest–Lajosmizse vonalon állítanának forgalomba hibrid motorvonatokat, 2029-re összesen 50 új jármű érkezhet.
Ha a teljesen önfenntartó ház nem elég, már a saját energiájából növénytermesztést lehetővé tévő házat terveznek.
A szelekció természetes, az előző években is volt rá példa.
A világjárvány miatt egyre inkább előtérbe került, hogy egyszer használatos csomagolások és műanyagok is jelentik az egészségünk zálogát. Az EU-ban ehhez képest pont ezek betiltása közeledik, a helyettesítők pedig jóval drágábbak. De még nagyobb gond, hogy nincs elég belőlük.
A szakemberek kimutatták, hogy a nők esetében a növényvédőszereknek kitettség nyolcszorosára növelte a lisztérzékenység kockázatát.
Májusban mutatja be az Európai Unió új uniós költségvetési javaslatát, benne a gazdasági helyreállítást érintő elemekkel. Ehhez kapcsolódóan több szakmai szervezet nyílt levélben kérte a magyar kormányt, hogy a gazdaság helyreállítását célzó olyan intézkedéseket fogadjon el, amelyek elősegítik az Európai Zöld Megállapodás tervezetében megjelölt célokat.
Ahogy elkezdték feloldani a koronavírus-járvány miatti korlátozásokat, a legtöbb európai nagyvárosban azonnal a többszörösére nőtt az autós forgalom.
A Főkert leállíttatta a munkát, inkább megmentik a fákat.
A sokáig stabil állomány öt esztendő alatt nagyot zsugorodott.