szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új útvonal hosszabb és állítólag kevésbé látványos.

Balaton 2021
A Balaton-partot évek óta próbálja elfoglalni a NER és más nagyvállalkozók, a beruházások egy életre megváltoztatják az ország legfontosabb turisztikai célpontját. Az épülő betonóriások árnyékában pedig magányos harcosok igyekeznek javítani a Balatonról alkotott felemás képen. Sorozatunkban körbejárjuk a magyar tenger partját: megnézzük, hogyan változott a tó és környezete, milyen irányban mozgolódik a NER, és hogyan látják mindezt az oda látogatók.
Friss cikkek a témában

Az optimálisabb túrázás érdekében módosítottuk az Országos Kéktúra útvonalát a Vaskapu-árok északi vége és Balatonhenye központja között

- írták a Kéktúra.hu honlapon.

kektura.hu

Csakhogy Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szerint az útvonal módosításával a NER-hez kötött "kastélyt" kerülik ki. Az Átlátszó korábban azt írta, a balatonhenyei óriásbirtok építését a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője, Guller Zoltán kezdte el, majd egy akkor még ismeretlen tulajdonosi hátterű, Tiborcz Istvánhoz több szálon kötődő tőkealap lett az ingatlant fejlesztő projektcég tulajdonosa. Végül kiderült, a Bajnai-kormány egykori pénzügyminiszterének cége, az Oxo Properties Holding Kft. 2020-ban megvásárolta a Közép-Európai Kockázati és Magán Tőkealap-kezelő Zrt.-hez tartozó Közép-Európai V. Magántőkealap befektetési jegyeit, így már az ő beruházásuk a hatalmas ingatlanegyüttes.

A cég ügyvezetője, Nánási Zoltán a lap megkeresésére nem árult el részleteket. Annyit írt,

az OXO Properties Holding Kft. üzleti céllal végez ingatlanbefektetéseket, saját üzleti stratégiája megvalósításaként. Erre tekintettel a kérdés, hogy kinek a részére hajtjuk végre a balatonhenyei fejlesztést nem egészen értelmezhető, tevékenységünk végzése kizárólag saját cégünk nevében és javára történik.

Hadházy azt írta, a jelek szerint "az urakat és úrhölgyeket zavarná, ha a pórnép gyalogos turistaként sétálgatna az új kastély körül." A politikus hozzátette, a helyiek szerint az új útvonal amellett, hogy hosszabb, jóval kevésbé látványos.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!