Már a Z generációnak is van magyar kultfilmje
Mit csinálnak a gyerekek, amikor a szüleik azt hiszik, hogy azt ugye biztosan nem csinálják? Egy új magyar film egészen közelről megmutatja, hogy de igen, sőt: sokkal többet.
Egy gimnáziumi osztály négy fiú növendéke, akik Falkának nevezik magukat, az okostelefonjukkal forgatott néhány perces, őrült „kihívásvideókat” tölt fel az internetre. Van köztük ártatlan hülyeség, egy-két filmecske azonban már közelít a rosszindulatú online viselkedéshez.
A FOMO – Megosztod, és uralkodsz című magyar film úgy kezdődik, hogy egy buli előtt a szülők elutaztak, pontos útitervüket követve: teljesen mindegy, hová. Mielőtt elhúztak volna a SUV-val, valószínűleg azzal hagyták ott a házat szemük fényének, hogy „maximum egy sör”, „semmi drog”, „szex max a pettingig”, mert reggel suli.
A buli résztvevői, csupa 17–18 éves fiú és lány, nyilván szánalmasan együgyűnek tartják az ásatag Amerikai pitét, ellenben nagyon bírják a szülinapi partin forgató srácok beavatásfilmjét, a Project X – A buli elszabadult. A tájékozottabbak azzal is tisztában vannak, hogy a film producere Todd Phillips, a Másnaposok és a Joker rendezője. Ugrás a medencébe, lehetőleg fenékkel vagy hassal, üvegpörgetés, elvonulás a legmenőbb csajjal a felső szintre, hányás, majd rossz ébredés – ebbe eddig kevesen haltak bele.
A Z generáció tagjai, a mai tizenévesek egyetlen kérdéssel – „te melyik általános iskolába jártál?” – képesek azonosítani egymást. Az ízlésük momentán kiforratlan, kapacitásuk azonban rendben van. Italokat pancsolnak, hatalmas jointokat adnak körbe, előkerül egy-két bélyeg, egy pillanatra bevillan a képbe a szent szer, a kokó is, mindaz, amire a papa vagy a mama mutatóujját felemelve azt mondta: „Itt egy ötezres, de ugye nem füvet veszel rajta?”